پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
انجمنی که به کتابخانه‌سازی اکتفا نمی‌کند

انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان زنجان به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است. به گفته رییس این انجمن، فعالیت‌های این انجمن از کتابخانه‌سازی فراتر خواهد رفت._

سید افضل موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اعلام کرد: نخستین نشست این انجمن به تازگي در محل کتابخانه عمومی احمد مهدوی برگزار شد و در آن علی غیاثی، مدیرکل امور مشارکت‌ها وشهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدربیع احمدخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و دیگر اعضای انجمن حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه اساسنامه انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان قرائت شد و به تایید اعضای انجمن رسید و خیران استان نیز نظراتی را درباره چگونگی بهتر شدن فعالیت انجمن ارايه كردند.

نماینده مردم زنجان در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فعالیت انجمن به کارهای ساخت و ساز کتابخانه محدود نخواهد شد اضافه کرد: هر اقدامی که به افزایش مطالعه در میان مردم به‌ویژه جوانان منجر شود، در حیطه وظایف ما خواهد بود و سعی خواهیم کرد فضایی مناسب را برای اهالی مطالعه در کتابخانه‌های جدید و قدیمی به وجود آوریم.

وی در پایان گفت: این انجمن با ارایه تمامی مدارک مورد نیاز، در انتظار ثبت نهایی است و پس از آن هر ۱۵روز یک‌بار نشستی را برای تبادل اطلاعات میان اعضای انجمن برگزار خواهیم کرد تا فعالیت‌های مورد نظر، به نحو مطلوبی انجام گیرند.

در انتخابات هیات مدیره انجمن خیران کتابخانه‌ساز زنجان، سید افضل موسوی به عنوان رییس هیات مدیره، رضا قائمی به عنوان نایب رییس هیات مدیره، محمد ربیع احمدخانی به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره، لسان‌الله کمالی به عنوان خزانه‌دار و منشی و همچنين رحیم حاج‌نایبی، علی کاظمی و مریم محمدی به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

همچنین محمدجواد غم‌پرور و علی کلانتری به ترتیب به عنوان بازرسان اصلی و علی‌البدل انجمن انتخاب شدند.

جلب مشارکت و بهره‌گیری از کمک‌های خیرین براي ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی، کمک به بازسازی، نوسازی، تجهیز و نگهداری کتابخانه‌های عمومی، مساعدت و همکاری در اداره کتابخانه‌های عمومی و مشارکت فکری و فرهنگی در راستای بهره‌برداری بهینه و ترویج مطالعه مفید در بين مردم، کمک به تامین منابع مالی مورد نیاز برای اداره و توسعه کتابخانه‌های عمومی، کمک به تامین منابع مالی کتابخانه‌های عمومی استان‌های کشور برای تامین منابع دیداری و شنیداری با همیاری مردم خیر استان، دعوت از خیران در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی و ارتباط مستمر و مداوم با آنان و بسترسازی برای افزایش خدمات و حمایت از خدمات آن‌ها، نظارت بر اجرا و حصول اهداف شرعی و قانونی خیرین مطابق توافقات صورت گرفته در طول حیات و زنده نگهداشتن نام و یاد آنان بعد از فوت خیّر و عمل به وصایای آنان تا آخرین حد ممکن، طراحی و برنامه‌ریزی براي تشویق و ترغیب جوانان به مطالعه مفید با کمک رسانه‌ها و به ويژه رسانه ملی و تشویق و قدرداني از خدمات خیرین، کمک به انتشار و چاپ کتاب‌هاي مفید و مورد علاقه مردم به‌ویژه قشر جوان براي تقویت گرایش به مطالعه مفید در جامعه و اهدا کتاب به کتابخانه‌ها و... از جمله اهداف اصلی راه‌اندازی انجمن کتابخانه‌ساز به شمار می‌روند که در جلسه نخست این انجمن عنوان شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط