یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱
رونمايی از «فهرست لاک‌پشت پرنده» در شهر كتاب

۵۰ نویسنده، تصویرگر و مترجم کتاب‌های برگزیده کودک و نوجوان چهارشنبه ۲۸ تیر به شهرکتاب مرکزی می‌آیند تا با امضای کتاب‌هایشان تولد «فهرست لاک‌پشت پرنده» را جشن بگیرند. این فهرست شامل نام کتاب‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان به انتخاب کارشناسان است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مژگان رییسی امجد، مدیر فروشگاه شهر کتاب مرکزی با اعلام این خبر افزود: «لاک‌پشت پرنده» فهرستی از کتاب‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان است با همکاری فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان و موسسه شهرکتاب تهیه می‌شود. 

به گفته وی گروهی از منتقدان و کار‌شناسان پس از بررسی کتاب‌های هر فصل، فهرستی از کتاب‌های مناسب را که شایسته معرفی به خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان هستند، در فهرستی به عنوان لاک پشت پرنده، تدوین می‌کنند. 

امجد افزود: در این مراسم که بزرگترین جشن امضای کتاب در ایران محسوب می‌شود، میزهای جداگانه‌ای برای خردسالان پیش از دبستان، کودکان دبستانی و نوجوانان در نظر گرفته شده است و نویسندگان، مترجمان و تصویرگران کتاب‌های راه یافته به فهرست لاک‌پشت پرنده، به تفکیک گروه سنی مخاطبان خود، درباره کتاب‌های خود با بچه‌ها و بزرگتر‌ها گفت‌و‌گو می‌کنند و کتاب‌هایشان را برای آنان امضا می‌کنند. 

مدیر فروشگاه شهر کتاب مرکزی از کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برای حضور در این مراسم دعوت و اظهار امیدواری کرد: با ادامه چنین برنامه‌هایی در فروشگاه مرکزی شهرکتاب، واقع در خیابان شریعتی بالاتر از خیابان استاد مطهری، باعث آشتی خانواده‌های ایرانی با کتاب و کتابخوانی شده و سرانه مطالعه بالا برود.

مهدی حجوانی مدیر مسوول پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان هم درباره این مراسم گفت: در این مراسم از فهرست سه فصل بهار، تابستان و پاییز سال ۱۳۹۰ رونمایی و نتیجه بررسی کتاب‌های این سه فصل و فهرست کتاب‌های منتشر شده در این فصل‌ها که به فهرست راه یافته‌اند ارایه می‌شود. 

وی افزود: همکاران فروشگاه مرکزی شهرکتاب، تلاش کرده‌اند همه این کتاب‌ها را گردآوری کرده و در فروشگاه ارایه کنند. 

مهدی حجوانی همچنین گفت: در این مراسم، داوران و کار‌شناسان ارزیابی کننده کتاب‌ها نیز حضور دارند و درباره کتاب‌های راه‌یافته به فهرست، توضیح می‌دهند و کارکرد‌ها و کابرد این کتاب‌ها را برای خانواده در صورت نیاز تشریح می‌کنند. 

وی افزود: به زودی فهرست نویسندگانی که در این مراسم حضور دارند، اعلام خواهد شد. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمیرا رستگار پور ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    خبر به این مهمی اینقدر دیر منتشر میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها