شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱
«لبخند شیرین فرهاد» در کتابفروشی‌‌ها دیده شد

نخستین مجموعه ترانه صابر قدیمی با عنوان «لبخند شیرین فرهاد» از سوی نشر شانی منتشر و راهی بازار کتاب شد. این دفتر گزیده‌ای از ترانه‌های 6 سال گذشته شاعر با مضامین متنوع را شامل می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجموعه ترانه «لبخند شیرین فرهاد» در برگیرنده 33 ترانه در 75 صفحه است.

«تنهایی»، «لبخند بزن»، «شب یلدا»، «نجابت»، «چشم»، «می‌ترسم»، «روا نیست»، «کاشکی برگردم»، «تردید»، «گذشته‌ها»، «خداحافظ»، «آواره»، «شایعه»، «گلایه»، «جهنم»، «بن‌بست» و «دلشوره» عنوان برخی از ترانه‌های این مجموعه هستند.

قدیمی در گفت‌و‌گو با «ایبنا» درباره این مجموعه توضیح داد: این دفتر گزیده‌ای از ترانه‌هايم از سال 1384 تا 1390 را شامل می‌شود و بیشتر آن‌ها را از میان ترانه‌هایی انتخاب کرده‌ام که پیش‌تر اجرا شده‌اند یا در دست اجرا هستند.

وی افزود: این 33 ترانه با مضامین متنوع عاطفی و آیینی سروده شده‌اند، البته یکسری مضامین اجتماعی نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود.

این شاعر درباره انگیزه‌اش از چاپ این مجموعه گفت: معتقدم زمانی یک اثر می‌تواند ماندگار شود و در حافظه مخاطب جای بگیرد که به صورت مکتوب یعنی در قالب کتاب تدوین و منتشر شود. برهمین اساس من هم تصمیم به چاپ ترانه‌هایم گرفته‌ام.

وی به عنوان کتاب اشاره و تصریح کرد: در انتخاب عنوان کتاب ایهامی که کلمه «شیرین» ایجاد می‌کرد مدنظرم بود و از سوی دیگر این مضمون را متناسب با ترانه‌های کتاب و مضمون آن‌ها می‌دیدم.

قدیمی در پایان از چاپ دوم این مجموعه خبر داد و یادآور شد: شروع فعالیت جدی من در عرصه ترانه از سال 1384 بوده است؛ چراکه معتقدم زمانی‌که کارها دیده و نقد و بررسی می‌شوند، می‌توان آن‌ها را جدی گرفت. ترانه‌های من نیز از همان سال 1384 بیشتر نقد و بررسی و پس از آن اجرا شده‌اند.

نمونه ترانه‌ای از این مجموعه با عنوان «امیرالعاشقین»:
«می‌خوام از مردی بخونم
که نگین تاج دینه
هم امیرالمومنینه
هم امیرالعاشقینه
می‌خوام از یلی بخونم
که در خیبرو کنده
توی دستاش ذوالفقاره
راه ظالمو می‌بنده»

صابر قدیمی متولد 25 فروردی 1367 و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته مهندسی صنایع است. پیش‌تر در حوزه طنر با برخی از مطبوعات همکاری داشته و برگزیده بخش طنز «جشنواره ملی ایران 1404» و نفر سوم بخش شعر کلاسیک جشنواره «شمسه» بوده است.

مجموعه ترانه «لبخند شیرین فرهاد» در 45 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت دو هزار و 800 تومان از سوی نشر شانی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط