سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
بزرگداشت مشاهیر ایرانی در سازمان ملل متحد

قائم‌مقام امور بين‌الملل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور از تصميم مديران سازمان ميراث فرهنگي براي برگزاري همايش پژوهشي ابن سيناشناسي و سه تن ديگر از مشاهير ايراني ثبت شده يونسکو در سازمان ملل متحد خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حجت‌الاسلام محمدجواد ادبي با اعلام اين خبر افزود: ریيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور بر شناسايي مشاهير ايران‌زمين به جهانيان تاکيد زيادي دارد و برگزاري اين همايش نيز در اين راستا خواهد بود.

وي اضافه کرد: ابوسعيد ابي‌الخير، ابن رسته، عبدالعلي بيرجندي و ابن سينا چهار تن از مشاهير ايراني ثبت شده در يونسکو هستند و هدف از برگزاري اين همايش، بزرگداشت مقام آن‌هاست.

ریيس انجمن آثار و مفاخر ايران گفت: با هماهنگي نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد، براي بزرگداشت مقام ابن سينا در اين همايش از ابن سيناشناسان بزرگ جهان براي سخنراني و ارایه مقاله دعوت خواهد شد.

ادبي اضافه کرد: برگزاري اين همايش در مرحله برنامه‌ريزي بوده و در روزهاي آينده اخبار تکميلي و جزييات آن را به اطلاع علاقه‌مندان خواهيم رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها