چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۹
جلد دوم كتاب تبارشناسي قومي و حيات ملي در راه است

جلد دوم كتاب تبارشناسي قومي و حيات ملي اثر اسماعيل پورد‌شاهيان به‌زودي از سوي نشر فرزان‌روز منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب تبارشناسي قومي و حيات ملي كه به بررسي قوم‌شناسي در سرزمين پهناور ايران مي‌پردازد، توسط بيش از 100 تن از دانشجويان تهيه شده كه هدايت و نگارش نهايي كار را پورد‌شاهيان، استاد دانشگاه اروميه برعهده داشته‌است.

در بخشي از اين كتاب آمده‌است: در هزاره سوم، هزاره‌اي كه در آن بسياري از مرزها از بين خواهد رفت، بسياري از جوامع توان بقاء خواهند يافت و تعدادي نيز از بين خواهند رفت، مردم قاره آسيا و به‌ويژه سرزمين پهناورمان ايران، چه وضعيتي خواهند داشت؟ چقدر توان گذر از هزاره سوم را دارند؟ در شرايط گسترش جريان اطلاعات و ارتباطات و تداوم روند توسعه چه وضعيتي خواهند داشت؟ نقش قوميت و قوميت‌مداري و مليت در اين ميان چيست؟ 

جلد دوم كتاب تبارشناسي قومي و حيات ملي به‌زودي از سوي نشر فرزان‌روز در شمارگان 1600 نسخه و قيمت 60000 ريال منتشر خواهد شد.

نشر فرزان‌روز همچنين درصدد است تا پايان سال‌جاري چهار عنوان كتاب ديگر را براي بار دوم چاپ كند.

كتاب بيمارهاي مديريتي نوشته چارلز آستين، ترجمه سيروس پرهام، تاريخ جنگ‌هاي صليبي ترجمه ولي‌الله شادان، واژه‌نامه شاهنامه اثر پرويز اتابك و فرهنگ تفاهم نوشته تامس گوردون، ترجمه پريچهر فرجادي، كتاب‌هايي است كه چاپ دوم آنها به‌زودي از سوي نشر فرزان‌روز منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها