یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵
برگزاری همایش ملی «دکتر علی شریعتی و دانش تاریخ»

گروه تاریخ و همکاری‌های میان رشته‌ای پژوهشکده تاریخ اسلام، نخستین همایش ملی «دکتر علی شریعتی و دانش تاریخ» را اسفندماه سال جاری برگزار می‌کند. مقالات برگزیده این همایش در قالب یک کناب منتشر خواهند شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پژوهشکده تاریخ اسلام، هدف اصلی از برگزاری این همایش بررسی دیدگاه‌ها و اندیشه‌های دکتر علی شریعتی پیرامون تاریخ (هم به مثابه معرفت و هم به مثابه موضوع) از منظری تخصصی و قرار دادن آن در ترازوی سنجش و نقادی علمی است.

شریعتی و فلسفه‌های تاریخ، ایران باستان در آثار شریعتی، شریعتی و روش تدریس تاریخ، شریعتی و تاریخ پسااستعماری و تاثیر شریعتی بر گفتمان تاریخی معاصر ایران، برخی محورهای این همایش را تشکیل می‌دهند.

همایش «دکتر علی شریعتی و دانش تاریخ» روزهای 2 و 3 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود. آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات به این همایش 10 مهرماه است. همچنین 30 آبان ماه به عنوان پایان مهلت ارسال اصل مقالات به این همایش اعلام شده است.

بنا به اعلام دبیرخانه این همایش، مقالات برگزیده این همایش در قالب یک کتاب منتشر خواهند شد. 

علاقه‌مندان به دریافت اطلاعات بیشتر درباره محورهای این همایش و نحوه ارسال مقالات خود می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن ایرانی تاریخ به نشانی www.ishistory.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها