شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
مقالات عابدالجابری درباره مفاهيم اسلامي در ايران خوانده می‌شوند

محمد عابدالجابري مجموعه مقالاتي درباره مفاهيم مهم اسلامي مانند خلافت و جهاد دارد كه در قالب كتاب «مفاهيم اسلامي در تمدن اسلامي» منتشر شده‌اند. ترجمه فارسي اين كتاب پايان يافته است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عابدالجابري جزو آن دسته‌اي از روشنفكران معاصر عرب است كه كتاب‌هاي وي بيش از ساير روشنفكران معاصر عرب به فارسي ترجمه شده‌اند.

مجموعه مقالات وي درباره مفاهيم اسلامي با عنوان «مفاهيم اسلامي در تمدن اسلامي» يكي از آخرين آثاري است كه به فارسي ترجمه شده‌اند.

محمد عثماني مترجم اين اثر در گفت‌وگو با ايبنا درباره اين كتاب گفت: عابدالجابري در اين مجموعه مقالات مفاهيمي كليدي را براي بررسي برگزيده است، به‌گونه‌اي كه شناسايي اين مفاهيم براي آشنايي كامل با اسلام ضروري است.

وي افزود: او هر يك از اين مفاهيم را در بستر تاريخي بررسي مي‌كند به اين معنا كه تطور آن‌ها را از صدر اسلام تاكنون پي مي‌گيرد.

عثماني ادامه داد: خلافت يكي از مفاهيمي است كه عابدالجابري آن را بررسي مي‌كند، به اين طريق كه شكل‌گيري خلافت پس از فوت پيامبر(ص) توسط معاويه و چگونگي تبديل شدن آن را به سلطنت توسط حكومت بني‌عباس كاويده است.

وي امر به معروف، نهي از منكر، دارالحرب، جهاد و جامعه را از ديگر مفاهيمي معرفي كرد كه عابدالجابري سير تاريخي آن‌ها را در تمدن اسلامي بررسي كرده است. 

عثماني ترجمه اين اثر را به پايان برده است و درصدد يافتن ناشري مناسب براي انتشار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها