شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰
پنج چهره تاثيرگذار تئاتر عروسكی ايران تجلیل می‌شوند

هنگامه مفید، ایرج محمدی، حسن لوئیان، رضا جعفری و زنده‌یاد جواد ذوالفقاری، پنج چهره تاثیرگذار در تولید متون آموزشی، نمایشنامه‌نویسی و ساخت عروسک در تئاتر عروسکی هستند که در روز اختتامیه جشنواره نمایش عروسکی از فعالیت آن‌ها تجلیل می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک، این‌ پنج چهره تاثيرگذار در تئاتر عروسكی به پاس سال‌ها فعاليت خلاقانه و استمرار اين فعاليت‌ها در نمايش عروسكی، نمايشنامه‌نويسی، آموزش تئاتر عروسكی، حفظ و اشاعه هنر خيمه شب بازی به عنوان يک هنر كهن ايرانی و توليد کتاب‌های آموزش عروسكی در مراسم اختتاميه چهاردهمين جشنواره بين‌المللی نمايش عروسكی تهران–مبارک تجليل می‌شوند.

هنگامه مفيد از پيشكسوتان تئاتر كودک و عروسكی است. ‌ايرج محمدی از استادان این رشته و عروسک‌ساز و حسن لوئيان از پيشكسوتان خيمه‌شب‌بازی اصفهان هستند. رضا جعفری از پيشكسوتان هنر عروسكی نائين است و جواد ذوالفقاری نویسنده و مترجم فقیدی است كه از جمله بانيان جشنواره نمايش عروسكی به شمار می‌رود و سال‌ها فعاليت در زمينه توليد متون آموزشی و اجرایی همچنين آموزش و كارگردانی تئاتر عروسكی را در پرونده كاری خود داشته. 

«دنیای استثنایی آلفرد ژاری»، «سیاوش، فرنگیس»، «علی بابا و چهل دزد»، «هنر عروسکی» و «کوچه آجری» نام برخی از تالیفات ذوالفقاری در حوزه نمایش عروسکی است.

چهاردهمين جشنواره بين‌المللی تئاتر عروسكی تهران مبارک از 10 تا 15 تيرماه در تهران و سه استان كشور با دبيری اردشير صالح‌پور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها