شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸
نمایشگاه‌های فرهنگی ایران عرصه‌ای برای حمایت از بیداری اسلامی است

بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد در دیدار با دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: جمعیت دفاع از ملت فلسطین با حضوری جدی و تاثیرگذار در نمایشگاه‌های فرهنگی به‌ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه قرآن که پیش رو است می‌تواند مانور فرهنگی خود را در عرصه حمایت از بیداری اسلامی به منصه ظهور بگذارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دری گفت: قطعا معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با توجه به این‌که فلسطین مساله اول جهان اسلام است با جدیت از تلاش‌های فرهنگی و بنیادی درباره بیداری اسلامی حمایت و پشتیبانی خواهد کرد و زمینه را برای حضوری فعال و بانشاط در نمایشگاه‌ها از جمله نمایشگاه قرآن فراهم خواهد کرد.

معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلاب اسلامی ایران را احیاگر بیداری اسلامی دانست و افزود: این موج همچنان ادامه دارد تا آزادی سرزمین فلسطین و حرم شریف قدس.

دری اضافه کرد: در حال حاضر شاهد موج توفنده بیداری اسلامی با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران در جهان هستیم نه بهار عربی، که برخی در تلاش برای القای آن هستند.

وی گفت: الگوگیری از فرهنگ انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام و مردمی بودن قیام‌ها و همین‌طور ضد استبدادی و ضد استعماری بودن خیزش‌ها و در عین حال ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی بودن حرکت‌های آزادی‌بخش نشان از موج توفنده و عظیم بیداری اسلامی در جهان است و نمی‌توان آن را به بهار عربی تعبیر کرد.

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد افزود: جهان تشنه فرهنگ انقلاب اسلامی است و ما باید از طریق فرهنگ مکتوب و انتشار آثار ارزشمند و ترجمه کتاب‌های مناسب در جهان، مسیر را برای نظام‌سازی در کشور‌های انقلابی هموار کنیم.

دری یکپارچگی در فعالیت‌های صورت گرفته برای حمایت از مردم فلسطین را یک اصل مهم دانست و گفت: در ایران باید تمام انجمن‌های غیر دولتی و فعالان حامی آزادی فلسطین فعالیت‌های خود را به‌صورت متمرکز و یک پارچه برنامه‌ریزی کنند تا انسجام لازم در رسیدن به هدف تعیین شده محقق شود.

وی همچنین خواستار توجه شایسته به انتقال مفاهیم فرهنگی به جهانیان در شرایط کنونی شد و ادامه داد: حال که رژیم غاصب و ستمگر اسراییل روی قوس نزولی خود قرار گرفته و سقوطی ناخواسته را تجربه می‌کند باید در انتقال مفاهیم فرهنگی به جهانیان توجه شایسته داشته باشیم.

در پایان این جلسه دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ضمن قدردانی از فعالیت‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارایه گزارشی از عملکرد و کارنامه این جمعیت در زمینه فرهنگی پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها