دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
مجموعه نوشته‌های طنز اسماعیل امینی به چاپ رسيد

کتاب «لبخند غیر مجاز» شامل جدیدترین نوشته‌های طنزآمیز اسماعیل امینی است. وی در این مجموعه سعی داشته تا با تاملی خاص بر مسایل انسانی از هیاهوی طنزپردازی‌های روزمره به دور ماند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این کتاب قبل از آن‌که برخلاف مطالب طنز رایج این روزها، با حال و  هوای احوال سیاسی و اجتماعی ذهنمان شلوغ شود، با نوشته‌هایی مواجه می‌شویم که در آن‌ها ورای مسایل جاری، هستی انسانی و تفاوت جهان‌بینی و نوع تکامل در آدم‌های مختلف مد نظر نویسنده بوده است.

این در حالی است که کوتاهی هر کدام از این مطالب همرا با زبان ساده و به دور از تکلف امینی در این اثر قادر است تا خواننده علاقه‌مند به این موضوعات را تا پایان همه بخش‌های کتاب با خود همراه کند.

بخشی از داستان «ده تا لقمه بیشتر نمی‌خورم» این‌گونه نوشته شده است:«مرد است و قولش. به این جمله خیلی اعتقاد داشت، یعنی تمام زندگی‌اش همین یک جمله بود..
جوان خجالت کشید که بگوید کاسه خالی شده است و از سهم او خبری نیست؛ فکر کرد از معرفت به دور است. قرار آن‌ها ده لقمه برای ارباب بود که هنوز یک لقمه‌اش مانده بود. این فکر آزارش می‌داد...»  

امینی درباره محتوای این کتاب توضیح داد: در این کتاب نثرهای طنز من در قالب‌های مقاله، گفت‌وگو، داستان كوتاه و حكايت است که قبلا بعضی از آن‌ها در مطبوعات چاپ شده‌ و بعضی از نوشته‌ها برای نخستین بار در این کتاب آورده شده است.

امینی همچنین از وجه تمایز کتاب خود با آثار طنز موجود در کشور سخن گفته در این باره گفت: خنداندن مخاطب در این اثر برجسته نیست؛ بلکه به تعمق واداشتن خواننده از اهداف اصلی من برای نگارش کتاب بوده است. 

کتاب «خندمين‌تر افسانه» اثر دیگری از امینی است که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است. وی در این کتاب جلوه‌های طنز در «مثنوی معنوی» را بررسی کرده.

«پروفسور دلتا»، «روان‌نویس قرمز»، «قصه آن تازه داماد»، «روباه و خروس»، «جیک جیک مستون»، «گاو عمو حسین و «خط فقر،خط قرمز» نام برخی از نوشته‌های این کتابند.

کتاب «لبخند غیر مجاز» تابستان امسال (1391) به شمارگان دو هزار نسخه از سوی دفتر طنز حوزه هنری و انتشارات سوره مهر منتشر شده. این کتاب 123 صفحه و قیمت آن دو هزار و 900 تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها