شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
راه‌اندازي مرکز اسناد و کتابخانه ملی البرز  تا پايان مرداد

رييس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و استاندار البرز براي راه‌ا‌ندازی مرکز اسناد و کتابخانه ملی البرز تا پایان مرداد سال جاری به توافق رسیدند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ايران، بر اساس تفاهمنامه‌اي که به امضای اسحاق صلاحی، ريیس اين سازمان و عیسی فرهادی، استاندار البرز رسیده است، مركز اسناد و كتابخانه ملي استان البرز راه‌اندازي مي‌شود. اين تصميم در راستای برنامه‌های دولت برای پرهیز از تمرکز امور در تهران و توسعه علمی و پژوهشی در مناطق مختلف کشور گرفته شده است. 

در این تفاهمنامه، استانداری البرز متعهد شده است زمین مناسب، ساختمان، تجهیزات، اعتبارات و شرایط لازم برای راه‌اندازی مرکز اسناد و کتابخانه ملی در این استان را فراهم کند. 

همچنین برگزاری مشترک همایش بزرگداشت مشاهیر علمی، فرهنگی و تاریخی استان و همایش‌های تخصصی آرشیو و کتابخانه در استان البرز از دیگر بندهای مورد توافق طرفین است. 

تاکنون مرکز اسناد و کتابخانه ملی در استان‌های فارس، خراسان رضوی، کرمان، همدان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان شرقی و یزد راه‌اندازی شده است و بر اساس برنامه‌ريزی‌های صورت گرفته تا دو سال آینده در تمامی مراکز استانی کشور، مرکز اسناد و کتابخانه ملی تاسیس می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها