پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵

اشتفان گمل نویسنده آلمانی کتاب های کودکان همراه 5374 دانش آموز و معلمان آن ها یک رکورد جدید کتابخوانی را در کتاب گینس به ثبت رساند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، سه شنبه 12 ژوئن (23 خرداد) در شهر کوبلنتس و با حضور دانش آموزان و معلمانی از سراسر ایالت راینلند – فالتس رکورد کتابخوانی انفرادی یک نویسنده در جهان شکسته شد. اولاف کوشن بکر داور این رکورد در میان شادمانی حاضران خبر ثبت این رکورد را در کتاب رکوردهای جهانی گینس اعلام کرد. 

اشتفان گمل برای به وجد آوردن دانش آموزان برای کتاب خواندن، آن ها را ثبت کنندگان اصلی رکورد جهانی کتابخوانی نامید و سپس 45 دقیقه به روخوانی کتاب خود با عنوان «آلاسگوس» پرداخت. وی این کتاب را برای ثبت رکورد تازه در کتاب گینس به رشته تحریر درآورده بود. پس از کتابخوانی گمل، دانش آموزان حدود 15 دقیقه همراه این نویسنده به خواندن بخش هایی از یک متن دیگر پرداختند. 

برای شکسته شدن رکورد جهانی کتابخوانی حداقل 5 هزار شنونده لازم بود و علاوه بر این باید مدت زمان مراسم کتابخوانی حداقل یک ساعت می بود. به گفته داور این رکورد ، از آن جایی که معمولا زمان کتابخوانی نویسندگان در حدود یک ساعت به طول می انجامد، مقررات به این ترتیب تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها