سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
نیاز شهر زابل به کتابخانه استاندارد

مدیر کتابخانه‌های شهرستان زابل در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به نیاز مردم این منطقه به کتابخانه استاندارد، گفت: با توجه به محدودیت فضای کنونی کتابخانه‌ای در شهر زابل و گستردگی جمعیت کتابخوان در این شهر، نیازمند احداث یک باب کتابخانه استانداردیم.-

زرین‌تاج باقری به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: یکی از نیازهای اصلی ما ساخت کتابخانه استاندارد در این شهر است تا بتوانیم بخش‌های متنوع مربوط به یک کتابخانه را در آن دایر کنیم.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به محدودیت فضای سالن مطالعه، کتابخانه به صورت شیفتی به اعضا خدمات ارایه می‌دهد، به گونه‌ای که صبح‌ها آقایان و بعد از ظهرها خانم‌ برای مطالعه به کتابخانه مراجعه می‌کنند.

باقری با اشاره به حجم بالای مراجعه‌کنندگان اظهار کرد: زمین زیادی برای ساخت کتابخانه در این شهر قرار دارد ولی به دلیل محدودیت اعتبارات تاکنون نتوانسته‌ایم اقدامی در این زمینه انجام دهیم.

وی اظهار کرد: مدارس زیادی در اطراف کتابخانه کنونی زابل وجود دارند و ساخت یک کتابخانه مرکزی و استاندارد می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای مخاطبان کتابخوانی را تامین کند.

مدیر کتابخانه‌های شهرستان زابل همچنین از ساخت دو باب کتابخانه در شهرهای محمدآباد و هامون از توابع شهرستان زابل خبر داد و گفت: شهرداری شهرهای محمدآباد و هامون برای ساخت دو کتابخانه به نهاد کتابخانه‌های عمومی زمین واگذار کرده‌اند و در صورت تامین اعتبار، مراحل ساخت و ساز آن آغاز می‌شود.

به گفته باقری، در شهرستان زابل هشت باب کتابخانه فعالند و بیش از 10 هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط