دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
40 مجموعه شعر جوان در «حلقه اتفاق» به چاپ مي‌رسد

عباس محمدی، مسوول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان تهران از انتشار 40 دفتر شعر شاعران جوان با عنوان کلی «حلقه اتفاق» از سوی انتشارات سوره مهر خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، محمدی گفت: این 40 مجموعه شعر مراحل آماده‌سازی را در واحد تولید انتشارات سوره مهر طی می‌کنند و به مرور منتشر خواهند شد.

وی درباره این عنوان برخی از دفترهای شعر این مجموعه توضیح داد: «آتش و گلستان» سروده سارا جلوداریان، «اشک بادام» از علی فردوسی، «پرسه در نیامدن» اثر صدیقه سادات بهشتیان، دفتر شعری از زینب چوقادی با عنوان «جزیره لیلی»، «حوالی اردبیهشت» مجموعه شعر انسیه موسویان، «خواب مشترک» از رضا نیکوکار، «خوشه‌های مینیاتوری» اثر عالیه محرابی و «زمستان از گریبان تو آیا سربرآورده است» سروده علیرضا رجبعلی‌زاده عنوان برخی از شعرهای این مجموعه‌اند.

«ساعت باران» اثر وحید طلعت، «سکوت گفتنی» سروده سودابه مهیجی، دفتر شعر ناصر حامدی با عنوان «شب‌های دنباله‌دار»، «صحن علنی» از سینا علی‌محمدی، «هوا برای خوب بودن کمی سرد است» مجموعه شعری از محمد صابری تولایی، «میان سایه‌ها و خواب» اثر سید رسول محرک‌نژاد، «دو رفتن تنها» از محمدحسین ابراهیمی، «آرامش در حضور کلمات» سروده صالح سجادی و «شاید به هم می‌رسیدیم» دفتر شعری از محسن نیک‌نام عنوان دیگر آثاری هستند که در مجموعه «حلقه اتفاق» به چاپ می‌رسند.

«از پنجره تا دیوار» سروده محمدحسین صفاریان، «تمام آدم‌ها یک خواب می‌بینند» از امیر اکبرزاده، «چشمان به تاریکی عادت می‌کند» اثر سمیرا قطب، مجموعه شعر مهدی رحیمی با عنوان «راس ساعت سر»، «شبیه درختان» از آرش فرزام‌صفت، «غریبه‌ای به غریبه دیگر» سروده مجید سعدآبادی، «یک برکه بغض» اثر سیدمهرداد افضلی، «شب گریه‌های مولانا» از علی سلیمانی، «ماه در مرداب» دفتر شعری از هادی محمدحسنی، «وقتی که عاشقی» اثر مژگان عباسلو و «لیلی خانه‌دار» سروده مریم رزاقی عنوان دیگر دفترهای شعری هستند که برای انتشار در این مجموعه به انتشارات سوره مهر ارسال شده‌اند.

محمدی هدف از انتشار این مجموعه را معرفی شعر جوان به جامعه و به‌ویژه به نسل جوان عنوان کرد و افزود: در حقیقت با چاپ این مجموعه تلاش می‌‌شود، شاعرانی که در حوزه شعر جوان فعالیت می‌‌کنند به جامعه معرفی و اشعار آن‌ها در قالب مجموعه شعری در اختیار خوانندگان قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که علاوه بر مجموعه شعر «حلقه اتفاق» مجموعه‌ دیگری با عنوان «عروسک‌ها از بهشت می‌آیند» از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان تهران در دست اقدام است، اظهار کرد: حوزه هنری تهران فعالیت‌های جدی را در زمینه کتاب‌های تالیفی دنبال می‌کند تا بتواند به اعتلای فرهنگی کشور کمک کند.

محمدی در پایان و درباره آثار خودش یادآور شد: در حال حاضر مجموعه‌ای را در زمینه بررسی و جریان‌شناسی غزل در دهه 70 و 80 در دست تدوین دارم. همچنین گردآوری یک مجموعه از شعرهایم نیز به پایان رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط