شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۷
جلد دوم «قرآن كتاب راستی» در راه است

علي باقري‌فر جلد دوم كتاب «قرآن كتاب راستي» را در دست انتشار دارد. _

علي ‌باقري‌فر، نويسنده حوزه دين و مدير موسسه بشرا در گفت‌گو با خبر‌گزاري كتاب ايران(ايبنا) درباره آثار در دست انتشارش گفت: جلد دوم كتاب «قرآن كتاب راستي» كه قرار است از سوي انتشارات بشرا منتشر شود، مراحل صفحه‌آرايي را مي‌گذراند. اين نوشتار به موضوع راستي و ناراستي از ديدگاه قرآن كريم مي‌پردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمين باقري‌فر درباره «قرآن كتاب راستي» افزود: در جلد نخست اين نوشتار سوره‌هاي «حمد» و «بقره» قرآن كريم را از نگاه راستي و ناراستي را در قلمرو عقيده، انگيزه، رفتار و سخن بررسي كرده و در اين ميان يك آيه از سوره «حمد» و 55 آيه از سوره «بقره» را در كتاب آورده‌ام.

وي با بيان اين‌كه در اين نوشتار از تفسير‌هاي مهمي مانند تفسير‌الميزان، تفسير رهنما، منشور‌هاي مركز معارف قرآن مانند فرهنگ قرآني و دايرةالمعارف قرآني بهره گرفتم،گفت: در جلد دوم اين اثر، تفسير آيات قرآن را بر همين مبنا تا سوره «طاها» مورد بررسي قرار داده‌ام.

نويسنده حوزه دين، اين كتاب را نتيجه 152 جلسه درس‌گفتار‌هاي دانست كه با موضوع «قرآن كتاب راستي» در حسينيه «محبان آل‌كساء» در خيابان شهيد عراقي برگزار مي‌شود و گفت: اين دوره‌ها از 10 سال گذشته تا‌كنون در حال اجراست.

وي كه مديريت موسسه دين‌پژوهي «بشرا» را بر عهده دارد درباره فعاليت‌هاي اين موسسه گفت: اين موسسه در سه حوزه خلاق كاربردي ، نيايش و روحانيت با گرايش تقريب اديان فعاليت دارد و از سال 1383 تاكنون 40 كتاب در اين حوزه‌ها منتشر كرده كه مجموعه 14 جلدي «پژوهشي در نيايش‌هاي قرآن» از جمله اين آثار است. اين كتاب تا‌كنون سه‌بار بازچاپ شده ‌است.

مدير موسسه دين‌پژوهي «بشرا» با بيان اين‌كه بشرا موسسه دين‌پژوهي خصوصي محسوب مي‌شود گفت: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انتظار داريم از موسسه‌هايي كه به صورت خصوصي فعاليت مي‌كنند، حمايت بيشتري بكند زيرا تنها انتشار كتاب نمي‌تواند نياز مالي اين موسسات را تامين كند.

وي افزد: اكنون جلد دوم «قرآن كتاب راستي» و نيز كتاب «جايگاه نيايش در قرآن» با آن‌كه آماده انتشارند، به دليل كمبود بودجه امكان انتشار نيافته‌اند. مشكل ديگري كه موسسه‌‌هاي خصوصي دين‌پژوهي با آن مواجهند، نبود سازوكار توزيع مناسب است كه موسسه‌ بشرا به دليل كمبود بودجه از اين مشكل رنج مي‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها