یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
انتشار يادنامه پیشکسوتان مرکز تربیت معلم استان اصفهان

کتاب «یاد یاران؛ پیشکسوتان مرکز تربیت معلم استان اصفهان» اثر حسن محسنی از سوی نشر فجر قرآن قم به‌زودی روانه بازار نشر می‌شود.-

سید مهدی میرلوحی، مدیر مسوول نشر فجر قرآن قم، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: محتوای این اثر به معرفی چهره‌های نخبه آموزش و پرورش استان اصفهان مي‌پردازد و زندگینامه آنان را بیان می‌کند.

وی ادامه داد: محتوای این کتاب به بیان زندگی‌نامه، خاطرات، نوع نگرش، طرز تفکر، وضعیت زندگی و تحصیلی و دیدگاه‌های افزون بر 55 نفر از پیشکسوتان مرکز تربیت معلم استان اصفهان پرداخته است. 


به گفته وی، کتاب «یاد یاران؛ پیشکسوتان مرکز تربیت معلم استان اصفهان» به 30 سال خدمت معلمان نخبه و خاص استان اصفهان توجه دارد. خدمت 30 ساله آنان دربرگیرنده موضوعاتی نظیر کمک به توسعه علم و فرهنگ در مناطق محروم این استان، عملکردهای تاثیرگذار بر فرآیند تحصیل دانش‌آموزان، خلاقیت‌ها و ابتکارهای معلمان مي‌شود، خدمتي كه موجب گسترش دانش در میان دانش‌آموزان شده است.
میرلوحی گفت: در این نوشتار، سخن از افردی نظیر مهدی ابراهیم نجف‌آبادی، مرتضی عسگری سیاه‌بومی، سیدحسین احمدی‌مهر، سیدحسن مرتضوی، اردشیر جهانی، محمدعلی تاجرزاده تبریزی، محمدحسین عزیزالهی، مهدی ستاریان، همایون گزی‌زاده و شهاب‌الدین ادیب به میان می‌آید.

وی با بیان ‌این‌که مهدی ابراهیم نجف‌آبادی، رییس آموزش و پرورش شهرستان نجف‌آباد بود و معاونت ریاست دبیرستان تربیت معلم نجف‌آباد را برعهده داشت، افزود: سیدحسین احمدی‌مهر شاگرد استادانی مانند الهی‌قمشه‌ای و شهید مطهری بود و در خارج از مرزهای ایران درس‌های حوزوی را تدریس می‌کند.

مسوول نشر فجر قرآن قم در پاسخ به این سوال که «آیا افرادی که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است، در قید حیاتند یا تنها از فعالان نخبه آموزش و پرورش استان اصفهان در زمان‌های دورند؟» اظهار کرد: برخی از این افراد زنده‌اند و اینک نیز از وجودشان بهره‌مندیم و برخی دیگر درگذشته‌اند. 

نخستین چاپ کتاب «یاد یاران؛ پیشکسوتان مرکز تربیت معلم استان اصفهان» اثر حسن محسنی با ویراستاری مریم سادات‌رنجبر با شمارگان هزار نسخه و 109 صفحه از سوی نشر فجر قرآن به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط