شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵
همايش «کارآفرینی و بازار کار در کتابداری» فراخوان مقاله داد

دبير اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران (ادکا) از فراخوان مقاله براي همايش «کارآفرینی و بازار کار درکتابداری و اطلاع‌رسانی» خبر داد. اين همايش آبان‌ماه سال جاري برگزار خواهد شد. مقالات برگزيده به صورت كتاب به چاپ خواهند رسيد.-

نيما غلامي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: مساله بازار كار همواره يكي از اصلي‌ترين دغدغه‌هاي دانشجويان رشته كتابداري بوده و اخيراً نيز با افزايش حجم دانشجويان اين رشته و اشباع بازار كار نگراني درباره اين موضوع وجود دارد. كارآفريني به كتابداران كمك مي‌كند تا اين مشكل را حل كنند و بازار كارهاي جديدي را براي خود به‌وجود بياورند.

وي درباره محورهاي اين همايش گفت: «چالش‌ها و راهكارهاي ارتقاي كارآفريني در کتابداری و اطلاع‌رسانی»، «كاركردهاي رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی در كارآفريني»، «نوع شناسي كارآفريني در حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی»، «زيرساخت‌هاي فني كارآفريني در حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی»، «کارآفرینی آنلاین در محیط‌های دیجیتال»، «زيرساخت‌هاي سیاسی، حقوقي و مقرراتي كارآفريني در کتابداری و اطلاع‌رسانی»، «تجربيات بين‌المللي، ملی كارآفريني در حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی»، «مدل بومي براي كارآفريني در حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی»، «وضعيت، چالش‌ها و راهكارها کارآفرینی در خصوص بازار كار فارغ‌التحصيلان رشته» و «كارآفريني در علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی و چشم‌انداز توسعه ملي» از جمله محورهای موضوعی این همایش است. 

غلامي افزود: دانشجویان و استادان مي‌توانند چکیده مقالات خود را با موضوع «کارآفرینی و بازار کار درکتابداری و اطلاع‌رسانی» تا 10 تیر سال جاري ارسال کنند.

وي با بيان اين‌كه اين همايش در آبان ماه برگزار مي‌شود، گفت: زمان اعلام نتایج داوری چکیده‌ها 10 مرداد است. همچنین نویسندگان تا 25 شهریور فرصت دارند متن کامل مقالات خود را ارسال كنند. زمان اعلام نتایج داوری مقالات نيز 25 مهر خواهد بود. 

دبير اتحاديه ادكا در ادامه از چاپ كتاب مقالات برگزيده اين همايش خبر داد و افزود: براساس سنت قديمي اين اتحاديه در چاپ مقالات برگزيده همايش در قالب كتاب، امسال نيز همزمان با برگزاري اين همايش كتاب مقالات به صورت الكترونيكي و چاپي منتشر مي‌‌شود.

علاقه‌مندان براي کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.uilisa.ir مراجعه كنند و یا با شماره 09374596183 تماس بگيرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها