پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱
«سمفوني بابونه‌هاي سرخ» و سفر به دل تاريخ

رمان «سمفوني بابونه‌هاي سرخ» نوشته محمد اسماعيل حاجي‌عليان به زودي راهي بازار كتاب مي‌شود. به گفته نويسنده، اين كتاب از نگاه يک پژوهشگر ارمني از دوران معاصر به دل تاريخ مي‌رود و با رويدادها فرهنگي و سياسي زمان شاه عباس صفوي، پيروزي سپاه ايران در جنگ با ازبكان و آزادسازي مشهد و بارگاه رضوي همراه مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، حاجي‌عليان كه به تازگي مجموعه داستان  او با نام «قربونی» منتشر شده،‌ از انتشار نخستين رمان خود خبر داد و درباره آن گفت: ماجراي اين رمان از زبان يك پژوهشگر ارمني روايت مي‌شود. اين پژوهشگر پس از يك اتفاق،‌ به طور ناخودآگاه با سفري معنوي همراه مي‌شود و به گونه‌اي از دوران معاصر به دل تاريخ سفر مي‌كند.
 
وي افزود: اين فرد در قالب يك فيلم به دل تاريخ مي‌رود و با روديداد تاريخي همراه مي‌شود. در اين اثر نمايي كلي از زندگي ارامنه در ايران توصيف شده است.

حاجي‌عليان در ادامه گفت: لايه دوم اين داستان درباره برخي اتفاقات هنري و فرهنگي دوران شاه عباس است و در بخش‌هايي هم به زندگي رضا عباسي و شيوه كار و شخصيت اين نقاش ايراني نگاه شده است. 

وي توضيح داد: ‌زبان اين كتاب متنوع است و در بخش‌هايي عاميانه و امروزي و در قسمت‌هايي با زبان فاخر تاريخ و روزگار آن زمان شكل گرفته و در مجموع داستان از نظر ساختاري و زباني تنوعي خاص يافته است. 

رمان «سمفوني بابونه‌هاي سرخ» به زودي از سوي نشر «آموت» راهي بازار كتاب مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها