سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۶ - ۲۰:۳۵
"نادين گورديمر" باز هم در فهرست پرفروش‌ها

آخرين اثر نادين گورديمر، نويسنده آفريقايي برنده جايزه نوبل به نام «يك شانزدهم بتهوون سياه بود» در فهرست پرفروش‌ترين‌ها جاي دارد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از "ساندي تايمز" آخرين كتاب نادين گورديمر، كه مجموعه اي از 13 داستان كوتاه است، در حالي در فهرست پرفروش ترين كتاب ها جاي گرفته كه كمتر از 2 ماه از انتشار آن مي‌گذرد. 

اين نويسنده اهل آفريقاي جنوبي كه آخرين اثرش مثل ديگر كارهاي قبلي با استقبال منتقدان روبه‌رو و در همين مدت كوتاه نقدهاي متعددي بر آن نوشته شده، در نوشتن مجموعه داستان هاي «يك شانزدهم بتهوون سياه بود» از تجربيات زندگي اش استفاده كرده و به خوبي مي توان صداي راوي را از وراي صفحات كتاب شنيد.
 
نادين گورديمر 84 ساله كه حدود 70 سال از انتشار اولين اثرش مي گذرد، موضوع داستان ها را بر مبناي مسايل مختلف اجتماعي برگزيده و بيش از هر چيز به هويت و ثبات شخصيت آدمها نظر داشته است. به عنوان مثال در يكي از داستان هاي 13 گانه كتاب با زني بيوه روبه‌رو مي شويم كه در جستجوي اطلاعات بيشتر براي شناخت دقيق تر همسر درگذشته خود است و در داستان كوتاه ديگري، يك زن جوان كه از كودكي در خانواده اي به فرزندي پذيرفته شده بود، پس از سال ها زندگي با والدينش در جستجوي پدر واقعي اش برمي آيد. 

كتاب «يك شانزدهم بيتهوون سياه بود» در 178 صفحه و به قيمت 21 دلار به بازار جهاني كتاب راه يافته است. 
 
مترجم: رويا ديانت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها