یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲

جودیت باتلر فیلسوف و دانشمند 56 ساله آمریکایی جایزه تئودور آدورنو سال 2012 شهر فرانکفورت را از آن خود کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این جایزه که 50 هزار یورو ارزش دارد هر سه سال یک بار از سوی شهر فرانکفورت اهدا می شود و با آن از فعالیت های برجسته در زمینه فلسفه، موسیقی، تاتر و فیلم تجلیل به عمل می آید.
 
مراسم اهدای این جایزه در تاریخ 11 سپتامبر (21 شهریور) همزمان با تولد «تئودور آدورنو» فیلسوف، جامعه شناس و آهنگساز آلمانی که از سال 1903 تا 1969 می زیست، در کلیسای پل شهر فرانکفورت برگزار می شود. 

هیات امنای این جایزه جودیت باتلر را که در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی به تدریس علم بلاغت و ادبیات تطبیقی مشغول است به عنوان یکی از موثرترین متفکران عصر حاضر تحسین کرد. طبق نظر این هیات که مارلنه اشتریروویتس نویسنده و راینر فورست فیلسوف از جمله اعضای آن بودند، آثار باتلر بیشتر در مورد مسایل مربوط به هویت و اجسام هستند و در سراسر جهان با استقبال روبه رو شده اند. رد پای عناصر تشکیل دهنده تئوری های باتلر را می توان در آثار معاصر ادبی، سینمایی، تاتری و هنرهای تجسمی مشاهده کرد. 

شهر فرانکفورت از سال 1977 اقدام به اهدای این جایزه می کند.از جمله برندگان پیشین این جایزه می توان به نوربرت الیاس، یورگن هابرماس و گئورگی لیگتی اشاره کرد. در آخرین دوره اهدای این جایزه در سال 2009 از الکساندر کلوگه فیلمساز، فیلسوف و روزنامه نگار تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها