جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷

«آندرآس اورس زومر» به عنوان برنده جایزه فریدریش نیچه اایالت زاخسن – آنهالت در سال 2012 معرفی شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، آن گونه که وزارت فرهنگ ماگدبورگ اعلام کرده، این فیلسوف، دانشمند ادبی و نیچه پژوه متولد 1972 در شهر تسوفینگن در کانتون آرگاو این جایزه 15 هزار یورویی را برای یک عمر فعالیت در زمینه فلسفه و نشر در تاریخ 13 اکتبر (22 مهر) در شهر ناومبرگ دریافت خواهد کرد. 

زومر از سال 2008 در مقام مفسر علمی آثار فریدریش نیچه در آکادمی علوم شهر هایدلبرگ مشغول فعالیت است. علاوه بر این وی ریاست بنیاد فریدریش نیچه واقع در شهر ناومبرگ را نیز بر عهده دارد. زومر همچنین در سال 2011 در شهر فرایبورگ عنوان پروفسور فلسفه را کسب کرد. 

جایزه فریدریش نیچه ایالت زاخسن – آنهالت یک جایزه ادبی است که در سال 1996 با همکاری انجمن نیچه راه اندازی شد و از آن زمان تا کنون هر سه سال یک بار اهدا می شود. از برندگان پیشین این جایزه می توان دورس گرونباین شاعر و مترجم برلینی و رودیگر سافرانسکی نویسنده را نام برد. 

فردریش ویلهلم نیچه فیلسوف و شاعر بزرگ آلمانی در 15 اکتبر 1844 متولد شد و 25 آگوست 1900 درگذشت. از مشهورترین عقاید وی نقد فرهنگ، دین و فلسفه امروزی بر مبنای سوالات بنیادینی درباره بنیان ارزش‌ها و اخلاق بوده‌است. نوشته‌های وی سبک تازه ای در زبان آلمانی ایجاد کرد. از جمله آثار وی می توان به «فراسوی نیک و بد»، «چنین گفت زرتشت»، «اینک انسان» و «نیچه در برابر واگنر» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها