سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰
«آناتومی رفاه اجتماعی» کتابی جامع در زمینه رفاه اجتماعی است

کتاب «آناتومی رفاه اجتماعی» تالیف جعفر هزار جریبی و رضا صفری شالی،از سوی انتشارات جامعه و فرهنگ چاپ شد. مترجم کتاب معتقد است كه اين اثر كتابي جامع در زمینه رفاه اجتماعی است و بسیاری از نقايص كتاب‌هاي این حوزه را جبران كرده است.-

رضا صفری شالی، یک از مولفان کتاب« آناتومی رفاه اجتماعی» در گفت و گو با خبرگزاری کتاب (ایبنا)، بیان کرد: عنوان آناتومی از علوم پزشکی گرفته شده است. این کتاب اجزا و ساختار رفاه اجتماعی را بررسی می کند، به همین دلیل عنوان آناتومی اجتماعی را برای آن انتخاب کردیم. 

وی ادامه داد: این کتاب هم به جنبه کیفی و کمی رفاه اجتماعی و هم به مفاهیم ذهنی و عینی رفاه توجه دارد. این کتاب یک کتاب دانشگاهی است و از خصوصیات یک کتاب دانشگاهی این است که جانبدارانه به موضوعات علمی نپردازد. به همین دلیل، این کتاب هم نظرات اندیشمندان غربی و هم اسلامی را بررسی می کند.

صفری افزود: در کتاب « آناتومی رفاه اجتماعی» صاحبنظران و اندیشمندان رفاه تا زمان کنونی بررسی شده‌اند. همچنین به مقایسه  نظرات صاحبنظران و اندیشمندان رفاه اجتماعی و این که نظرات آن ها در کجا به هم نزدیک و در کجا با هم اختلاف دارد، می پردازد.

وی با اشاره به این که در این کتاب بسیاری از مفاهیم و منابع جدید هستند، گفت: بسیاری از مفاهیم رفاه اجتماعی ممکن است که به ظاهر مفاهیم جدید و نو باشند اما می توان آنها را در نظرات اندیشمندان گذشته مانند فارابی هم پیدا کرد. مثلا وقتی فارابی مفهوم مدینه فاضله را مطرح می کند با اندکی تغییر می توان مفهوم عدالت اجتماعی را از آن استخراج کرد. همچنین مثلا  مفهوم نشاط را در یونان باستان بررسی کردیم.

کتاب «آناتومی رفاه اجتماعی » 14 فصل دارد. مفهوم رفاه اجتماعی، رفاه و تامین اجتماعی، دولت رفاه، سیاست های اجتماعی و رفاه اجتماعی، اوقات فراغت، شهروندی، کیفیت زندگی، سلامت اجتماعی، نشاط و امید، فقر و محرومیت، عدالت اجتماعی، آزادی، برابری و امنیت اجتماعی فصل های این کتاب هستند.

این کتاب با قیمت 14 هزار و 500 تومان با شمارگان هزار و 200 نسخه از سوی انتشارات جامعه و فرهنگ چاپ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها