یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
شرفشاهي: اشعار پاپ ژان پل دوم، بعد از ديوان امام(ره) چاپ شد

كامران شرفشاهي معتقد است: پس از چاپ ديوان امام(ره) بسياري از شخصيت‌هاي مذهبي داخلي و خارجي، مجذوب اين اشعار شدند و برخي تصميم گرفتند كه آثار ادبي خود را منتشر كنند كه پاپ ژان پل دوم، يكي از آن‌ها بود. بسياري از شخصيت‌هاي داخلي هم در نگرش خود نسبت به شعر تجديدنظر كردند./

شرفشاهي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: يكي از جلوه‌هاي شخصيتي امام‌خميني (ره) ذوق ادبي ايشان بوده كه در ديوان امام(ره) متجلي شده است. اين آثار بيانگر حالات، روحيات و لحظات خاص امام‌خميني(ره)‌اند كه انديشه‌هاي ايشان را با زبان شعر به تصوير كشيده‌اند.

وي ديوان امام(ره) را آيينه شخصيت بنيانگذار انقلاب اسلامي خواند و ادامه داد: متاسفانه اين اشعار تا هنگام رحلت امام(ره) دور از دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان به ايشان بودند. به هر حال بايد روي اين اثر تاثيرگذار و ماندگار، تعمق بيشتري صورت گيرد.

اين شاعر يادآور شد: پس از چاپ ديوان امام(ره) بسياري از شخصيت‌هاي مذهبي داخلي و خارجي، مجذوب اين اشعار شدند و برخي تصميم گرفتند كه آثار ادبي خود را منتشر كنند كه پاپ ژان پل دوم، يكي از آن‌ها بود. بسياري از شخصيت‌هاي داخلي هم در نگرش خود نسبت به شعر تجديدنظر كردند.

كامران شرفشاهي با اشاره به تاثير انتشار ديوان امام(ره) در گره‌گشايي از فضاي شعر و ادب كشور تصريح كرد: برخي سخت‌گيري‌هاي نسنجيده‌ در حوزه شعر عرفاني اعمال مي‌شدند كه با چاپ ديوان امام(ره) فضا براي شاعران بازتر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها