چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷
انتشار خاطرات رهبر معظم انقلاب از امام خمینی(ره)

موسسه انقلاب اسلامی خاطرات رهبر معظم انقلاب از امام خمینی (ره) را در قالب کتاب «مدح خورشید» منتشر کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی، کتاب «مدح خورشید» كه در آستانه سالگرد رحلت امام خمینی (ره) روانه كتابفروشی‌ها خواهد شد، شامل بیان خاطرات و تبیین مصادیق بارزی از سیره و رفتار امام خمینی (ره) است. این خاطرات كه برخی از آن‌ها تاكنون انتشار عمومی نیافته است، خاطرات ایام ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای را هم شامل می‌شود.

«مدح خورشید» كه اولین كتاب از گزیده خاطرات رهبر انقلاب است در حجم یكصد و سی و شش صفحه به همت انتشارات انقلاب اسلامی (وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب ) گردآوری و تدوین شده است. 

در بخشی از این كتاب و در خاطره‌ای با عنوان «اعتقاد به پيروزی خون بر شمشير» كه بر گرفته از سخنرانی معظم له در حزب جمهوری اسلامی به تاریخ بهار 1358 آمده است: «تمام شيوه‌هايى كه ايشان [امام خمینی(ره)] در طول اين مدّتِ مبارزه به كار زدند ابتكارى بود و ابتكاراتى بود كه ديگرانى كه ناظر بودند همه رد می‌كردند، حتّی دوستان ايشان، حتّی دوستان ايشان! شما ببينيد در ظرف اين يك سالِ اخير چه شيوه‌هايى را ايشان به كار زدند و به كار بردند! همه‌اش مبتكرانه و همه مثل تيرهايى كه درست به هدف می‌خورد؛ يك دانه‌اش خطا نكرد؛ يك دانه‌اش اشتباه از آب در نيامد؛ در حالى كه اغلب خدشه می‌كردند، تخطئه می‌كردند.

آن روزى كه اعلاميه‌ خون بر شمشير پيروز [است] آمد، دوستانِ نزديك ايشان در تهران، در قم دچار ترديد شدند كه آيا اين مصلحت است؟ اين جايز است؟ اين اعلاميه خوب بود؟ درست است؟ قرص، مثل كوه ايستاد و ديديد كه خون بر شمشير پيروز شد. آن روزى كه ايشان رفتند به فرانسه، براى همه شگفت‌آور بود و هيچ كس به ذهنش نمی‌آمد. آن روزى كه ايشان تصميم گرفتند برگردند ايران، همه دچار دلهره شدند... و نديدم كسى را كه غير از اين قضاوت داشته باشد. با هر كس برخورد كرديم ديديم همينجور است. خب تمام اين تاكتيك‌ها، تمام اين شيوه‌هاى گوناگونى كه اين ضرباتى كه در مواقع حسّاس اين مرد بزرگ، اين رهبر بزرگ وارد آورده، تمام ضربات بجايى بوده و اين را سرنوشت مبارزه و گذشت كار و گردش كار به ما ثابت كرد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها