پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۴

رمان «دست اندرکار» نوشته مایکل روبوتام نویسنده استرالیایی تازه ترین اثر داستانی راه یافته به جمع 10 رمان پرفروش هفته گذشته در کشور آلمان بود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اشپیگل، این رمان که با ترجمه کریستیان لوتس در 538 صفحه در انتشارات گلدمن به زیر چاپ رفته، تازه ترین ماجرایی است که برای وینسنت رویتس افسر سابق پلیس و جو اولوگین روانشناس رخ می دهد.
 
هنگامی که وینسنت رویتس یک شب در کافه ای در لندن متوجه می شود که یک زن از سوی مردی که دوستش است، بی رحمانه تهدید می شود ، ناچار می شود مداخله کند. او زن را برای یک شب پناه می دهد اما صبح روز بعد زن با اشیای گران قیمت ناپدید می شود. در جریان تلاش برای یافتن این زن، این افسر پلیس با دوست زن مواجه می شود که به شکل بی رحمانه ای به قتل رسیده است...
 
مایکل روبوتام متولد نوامبر 1960 در نیو ساوت ولز است. او سال های بسیار در لندن و سیدنی به عنوان روزنامه نگار به فعالیت پرداخت و پس از آن به حرفه نویسندگی روی آورد. وی نخستین رمانش را در سال 2004 با عنوان «مظنون» منتشر کرد که به 22 زبان ترجمه شد. او برای دومین رمانش با عنوان «گمشده» جایزه «ند کلی» را کسب کرد و پس از آن با نگارش آثار تازه تر موفقیت های ادبی دیگری را در کارنامه خود به ثبت رساند. این نویسنده هم اینک همراه با همسر و دو دخترش در سیدنی زندگی می کند. 

اما در هفته ای که گذشت هیچ رمانی حریف «صد ساله ای که از پنجره صعود کرد و ناپدید شد» نوشته یوناس یوناسون نشد و این رمان همچنان صدر جدول را در اختیار داشت. پس از این رمان به ترتیب سه رمان از مجموعه «ستایش پانم» با عناوین «عشق خطرناک»، «خشم آتشین» و «بازی مرگبار» به قلم سوزان کالینز در مکان های دوم تا چهارم جای داشتند و مکان های پنجم تا دهم نیز در اختیار رمان های «اوضاع و احوال بریتانی» اثر ژان لوک بانالک، «خانه الفبا» اثر جوسی آدلر اولسن، «اشک های الهه مائوری» اثر سارا لارک ، «گمشده آسمانی» اثر ژوزفین آنجلینی، «مسیر من به سوی تو» اثر نیکلاس اسپارکس و «دست اندرکار» مایکل روبوتام بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها