جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
تدوین «دايرةالمعارف امام(ره)» و ترجمه آثار بنیانگذار انقلاب

«دايرة‌المعارف امام خميني (ره)» توسط دفتر موسسه تنظيم و نشر آثار امام(ره) در قم تدوین مي‌شود. تاكنون يك سوم از این اثر آماده شده است. ترجمه مجموعه آثار امام (ره) به زبان عربي برای ارایه «موسوعة الامام الخميني(ره)» نیز توسط این دفتر در حال انجام است./

حجت‌الاسلام حسن پويا، معاون پژوهشي موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) در قم با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: يكي از طرح‌هاي اصلي و حجيم اين موسسه درباره امام خميني (ره) تدوین و نگارش دايرةالمعارفي از زندگي و آثار ایشان در تمامي ابعاد است.

وي ادامه داد: در اين دايرةالمعارف مباحثي نظير خاندان، اجداد، استادان و انديشه‌های خاص اجتماعي،سياسي،علمي، حوزوي و ديگر مسايل مربوط به امام خميني (ره) جمع‌آوري مي‌شوند.

حجت‌الاسلام پويا افزود: «دايرةالمعارف امام خميني (ره)» حدود هزار مدخل دارد. پرونده‌سازي برای اين مدخل‌ها به پايان رسيده و تقريباً نيمي از مقالات هم نوشته شده‌اند و به این ترتیب يك سوم كار به پايان رسيده است. 

وی در پايان گفت: ترجمه مجموعه آثار امام (ره) به زبان عربي برای ارایه «موسوعة الامام الخميني(ره)» نیز توسط دفتر موسسه تنظيم و نشر آثار امام(ره) در قم در حال انجام است و از حدود 60 عنوان اثر ایشان 50 عنوان آماده شده‌اند. اين مجموعه تا آخر امسال منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها