سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
نمایش کتاب تصویری زندگی علی‌اکبر صنعتی در سینما تک

فیلم «پرواز بر فراز بال‌های خیال» ساخته منوچهر طیاب که در مورد زندگی علی‌اکبر صنعتی، نقاش و مجسمه‌ساز است، چهارشنبه در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران همراه با جلسه نقد و بررسی، نمایش داده می‌شود. تماشای این فیلم برای مخاطبانی که کتاب زندگینامه صنعتی را مطالعه کرده‌اند، می‌تواند بسیار مفید باشد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، در ادامه برنامه نمایش فیلم در بخش مروری بر فیلم‌های مستند چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر،  چهارشنبه 10 خرداد ساعت 16 و 30 دقیقه فیلم «پرواز بر فراز بال‌های خیال» با موضوع علی اکبر صنعتی هنرمند مجسمه‌ساز، محصول سال 1385 به مدت 45 دقیقه، در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید. 

جلسه نقد و بررسی فیلم نیز پس از اتمام نمایش آن با حضور سعید قطبی‌زاده از منتقدان سینما برگزار می‌شود.
 
منوچهر طیاب فارغ‌التحصیل رشته معماری از دانشگاه فنی وین و تحصیل کرده رشته کارگردانی سینما و تلویزیون و طراحی صحنه از دانشکده سینمایی آکادمی دولتی موسیقی و هنرهای نمایشی وین است. 

طیاب فیلمسازی را با کارگردانی فیلمی درباره سفال‌های قدیمی ایران آغاز کرد و تاکنون بیش از ۹۰ فیلم مستند و آموزشی ساخته است.

این فیلمساز در سال‌های اخیر به چاپ کتاب فیلم‌های مستند خود نیز روی آورده است و تاکنون کتاب‌های «همراه باد در دل تنهایی کویر» و «دریای پارس» را منتشر کرده است. 

طیاب در حوزه‌های گوناگون علمی، تاریخی، معماری، انسان‌شناسی، هنرشناسی و ایران شناسی صاحب اثر است. روایت در فیلم‌های مستند او به گونه‌ای است که فیلم همچون یک کتاب آموزشی عمل می‌کند. 

مرحوم علی اکبر صنعتی از هنرمندان معاصر رشته‌های نقاشی و مجسمه‌سازی است و تاکنون دو موزه به نام‌های «موزه صنعتی کرمان» و «موزه صنعتی تهران» به نام او ثبت شده است. 

از زندگی و آثار این چهره ماندگار هنر معاصر تاکنون کتاب‌های «زندگینامه علی اکبر صنعتی» تالیف حبیب یوسف‌زاده، انتشارات رشد و کتاب «یادمان استاد علی‌اکبر صنعتی نقاش و مجسه‌ساز» تالیف هادی سیف انتشارات موسسه فرهنگی گسترش هنر،منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها