سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
آموزش شيوه‌هاي مطالعه در «موفقيت در درس خواندن با ريبا»

«موفقيت در درس خواندن با ريبا(ربات يادگيري و برنامه‌ريزي آموزشي)» عنوان كتابي است كه شیوه‌های مطالعه و یادگیری را به شیوه‌ای خواندنی با بهره‌گیری از هنر «کمیک استریپ» به دانش‌آموزان دوره راهنمایی و سال‌های آغازین دوره دبیرستان آموزش می‌دهد.-

ابراهيم اصلاني، نويسنده كتاب «موفقيت در درس خواندن با ريبا(ربات يادگيري و برنامه‌ريزي آموزشي)» به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: اين اثر به صورت غيرمستقيم در قالب داستان و با نثري روان و طنزگونه، دانش‌آموزان را با روش‌هاي مطالعه و درس خواندن آشنا مي‌كند.

وي ادامه داد: «آمادگي براي مطالعه»، «آنلاين باشيد»، «فوت‌هاي كوزه‌گري در درس خواندن»، «اُفت‌ها را جدي بگيريم» و «زمان از ياد رفته» عناوين برخي از موضوعات مورد بحث در اين نوشتار محسوب مي‌شوند.

اين نويسنده حوزه تعليم و تربيت عنوان كرد: پيش از اين مطالب اين اثر در مجلات رشد نوجوانان به چاپ مي‌رسيد كه بازخورد خوب اين مطالب از سوي مخاطبان باعث شد تا آن‌ها را در قالب يك كتاب ارايه كنم. بنابراين، جلد نخست اين اثر پس از انتشار در مجله مذكور، با اِعمال تغييرات لازم منتشر شد. جلد دوم اين نوشتار در مجله رشد نوجوانان چاپ شده و اكنون در حال انجام تغييرات آن با هدف ارايه آن در قالب يك كتابم.

اصلاني در ادامه سخنانش گفت: جلد سوم اين اثر مهرماه سال تحصيلي آينده در مجله رشد نوجوانان منتشر مي‌شود كه بعد از فروردين سال 1392 شاهد چاپ آن در قالب كتاب خواهيم بود.

نويسنده كتاب «موفقيت در درس خواندن با ريبا(ربات يادگيري و برنامه‌ريزي آموزشي)» با بيان اين‌كه این نوشتار مورد تایید ستاد ساماندهی کتاب‌های آموزشی آموزش و پرورش(جشنواره رشد) قرار گرفته است، افزود: در جلد دوم اين اثر دانش‌آموزان با راهكارهاي برخورد با عواملي مانند خشم، حسد و رقابت آشنا مي‌شوند. دانش‌آموزان در جلد سوم آن مي‌آموزند كه انسان‌ها متفاوتند. بنابراين، نمي‌توان براي تربيت آن‌ها از يك شيوه يكسان استفاده كرد. نظم، روش‌هاي درس خواندن و محيط مطالعه از جمله مباحث اين مجلد محسوب مي‌شوند.

«كليدهاي طلايي درس خواندن»، «آموزش‌هاي مشاوره‌اي براي مديران مدارس»، «مدرسه بدون رقابت»، «نوجواني 1، ويژه دانش‌آموزان»، «نوجواني 2، ويژه والدين دانش‌آموزان» و «خانواده ايراني» عناوين برخي از كتاب‌هاي ابراهيم اصلاني است. 

بازچاپ كتاب «موفقيت در درس خواندن با ريبا(ربات يادگيري و برنامه‌ريزي آموزشي)» اثر ابراهيم اصلاني با شمارگان 2هزار نسخه، 56 صفحه و بهاي چهار هزار تومان به تازگي از سوي انتشارات پيشگامان پژوهش‌مدار منتشر و راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط