یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
اعلام فراخوان مقاله با موضوع «ادبیات کودک و طبقه متوسط»

پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان برای چهارمین شماره از سری جدید این نشریه فراخوان مقاله با موضوع «ادبیات کودک و طبقه متوسط» را منتشر کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت کتابک، موضوع این شماره از پژوهشنامه، «ادبیات کودک و طبقه متوسط» است. 

در توضیحی که درباره انتخاب این موضوع برای نوشتن مقاله آمده، می‌خوانیم: «در همه جای دنیا بیشتر نویسندگان، تصویرگران و دست‌اندرکاران تالیف و تولید کتاب‌های کودک و نوجوان را طبقه‌ متوسط تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر بیشتر خوانندگان کتاب یعنی کسانی که حاضرند برای خواندن کتاب هزینه کنند، نیز در همین طبقه قرار دارند. به عبارتی نوشتن و خواندن کتاب بیش از هر طبقه‌ای در طبقه‌ متوسط مرسوم است.»
 
در ادامه‌ این توضیحات آمده است: «با این حال به نظر می‌رسد که وضعیت کتاب کودک در ایران از این زاویه به طور کلی با دیگر کشور‌ها متفاوت باشد. در ایران حمایت از محرومان و هم‌چنین توجه به طبقات پایین، هم در شعارهای رسمی و هم در شعارهای گروه‌های غیردولتی سالیان بسیاری رونق داشته است. بنابراین به نظر می‌رسد دست کم از نظر کمی تعداد زیادی از کتاب‌های کودکان به طبقات پایین توجه کرده باشند.»

در این فراخوان از پژوهشگران، نویسندگان و صاحب نظران دعوت شده تا مقاله‌های تالیفی و ترجمه‌ای خود در این زمینه را برای پژوهشنامه بفرستند. این فراخوان در فایل ضمیمه این خبر آورده شده است.

نقد ویژه‌ این شماره نیز به اسدالله شعبانی اختصاص دارد که از شاعران برجسته‌ کودک است. او سال‌های زیادی است که برای کودکان و نوجوانان می‌نویسد و از او تا کنون آثار مختلفی منتشر شده است. علاقه‌مندان به فرستادن مقاله برای این شماره از پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان تا ۳۰ خرداد فرصت دارند تا مقاله خود را برای این نشریه بفرستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها