جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵
نقش «روبوت‌ها» را در قصه‌ها و فیلم‌ها را بشناسد

انتشارات محراب قلم کتاب «روبوت‌ها در قصه‌ها و فیلم‌ها» را با ترجمه‌ی مجید عمیق روانه‌ی بازار کتاب کرد.

ایبنا نوجوان: «روبوت‌ها در قصه‌ها و فیلم‌ها» جلد پنجم از مجموعه کتاب‌های علمی «دنیای روبوت‌ها» نوشته‌ی «استیو پارکر» است.

مجموعه‌ی «دنیای روبوت‌ها» با توجه به اهمیت خاص دنیای شگفت‌آور روبوت‌ها نوشته شده است و نوجوانان با مطالعه هر یک از کتاب‌های این مجموعه، با تعریف روبوت، چگونگی کار و برقراری ارتباط با آن آشنا می‌شوند و اهمیت این جلوه‌ی فن‌آوری را در یکی از عرصه‌های زندگی می‌شناسند.


روبوت‌ها پیش از این‌که به صورت واقعی و عملی به زندگی انسان وارد شوند، قهرمان قصه‌ها و فیلم‌های سینمایی بودند. در فیلم‌های ویدئویی و بازی‌های رایانه‌ای قدیمی مانند «فرار از سیاره‌ی روبوت‌های هیولا» روبوت‌ها مانند عروسک‌های کوکی قدیمی حرکات سفت و سختی داشتند و انعطاف‌پذیر نبودند اما به تدریج انواع پیشرفته‌تری از روبوت‌ها وارد داستان‌ها، بازي‌های کامپیوتری و فیلم‌ها شدند؛ انواعی که حرکاتشان بیشتر به حرکات انسان‌ها نزدیک بود.


در این کتاب درباره‌ی «تغییر مفهوم روبات» و به کار گیری واژه‌ی «روبات» می‌خوانید: «کلمه‌ی جدید روبات کلمه‌ای کوتاه و تیز و تند و خوش‌آهنگ بود و خیلی زود استفاده از آن رواج یافت. مفهوم این کلمه که در مضمون نمایشنامه‌ی کاپک به معنای موجوداتی برده مانند بود تغییر پیدا کرد و سرانجام روبات به هر نوع ماشینی گفته شد که قطعات متحرک داشت و می‌توانست شخصاً کارهای مختلفی انجام دهد و تحت نظارت انسان نسبت به رویدادهای دور و برش واکنش نشان دهد.»


کتاب‌های مهتاب، واحد کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم کتاب 32 صفحه‌ای «روبوت‌ها در قصه‌ها و فیلم‌ها» را با شمارگان سه‌هزار و 300 نسخه و به بهای سه‌هزار و 500 تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها