چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
کتاب پارسه با سه اثر تاریخی جدید در کتابفروشی‌های ایران

دو اثر از مجموعه «هزاره‌های دنیای باستان» و همچنين کتابی به نام «کوروش بزرگ» از مجموعه «سرگذشت‌نامه‌ها» آثاری هستند که در سال جاری در حوزه تاریخ، از سوی انتشارات کتاب پارسه منتشر شده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «ناگفته های امپراتوری ساسانیان»، «مقدمه‌ای بر دین ایران باستان» و «کوروش بزرگ؛ ظهور امپراتوری هخامنشی» سه اثر تاریخی هستند که در دو مجموعه «هزاره‌های دنیای باستان» و «سرگذشت‌نامه‎ها» منتشر شده‌اند.

انتشارات کتاب پارسه در صدد است در مجموعه «هزاره‌های دنیای باستان»، آثار محققان داخلی و خارجی را در حوزه تاریخ و تمدن سرزمین‌های جهان منتشر کند.

کتاب «ناگفته‌های امپراتوری ساسانیان» شامل مقالاتی است از دکتر تورج دریایی که با ترجمه محمود فاضلی‌بیرجندی و آهنگ حقانی به چاپ رسیده. مقالات مندرج در این کتاب براساس منابع نو و جدیدترین پژوهش‌هایی است که در حوزه تاریخ، سیاست، فرهنگ و اجتماع ساسانی انجام شده.

در توضیح این ناشر آمده: «این مجموعه تمامی ابعاد پژوهش‌های بنیادین دنیای باستان را دربر می‌گیرد؛ از تواریخ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی گرفته تا تواریخ عمومی، باستان‌شناسی، اساطیر، آیین‌ها و ادیان، زبان‌های باستان، تاریخ هنر، فرهنگنامه‌ها و همچنین ترجمه منابع دست اول همچون آثار کلاسیک یونان و روم.»

دغدغه مولف، گنجاندن تاریخ ایران ساسانی در تاریخ پساباستان جهان و شاید گذار از تاریخ سلسله‌ای ایرانی است.

«ناگفته‌های امپراتوری ساسانیان» اثر دکتر تورج دریایی است که با ترجمه محمود فاضلی و آهنگ حقانی در 200 صفحه و به بهای هشت هزار و 500 تومان به بازار نشر راه یافته.

تمرکز کتاب «مقدمه‌ای بر دین ایران باستان» بر مطالعه ادیان و مبانی اعتقادی ایرانیان در دوره ایران باستان است. نویسنده در این کتاب بر باستانی‌ترین شکل‌های کیش زرتشتی تکیه کرده و مطالبی را درباره ایزدان و عناصر موجود در باورهای کهن آریاییان پیش از زرتشت نوشته است. ویلیام مالامدرا نویسنده این کتاب است و خسرو قلی‌زاده آن را به فارسی ترجمه کرده که در 302 صفحه و به بهای 9 هزار و 100 تومان به چاپ رسیده است.

«کوروش بزرگ؛ ظهور امپراتوری هخامنشی» که در مجموعه «سرگذشت‌نامه‌ها» به چاپ رسیده، مخاطب را با شخصیت کوروش آشنا می‌کند و می‌کوشد اطلاعاتی را با بهره‌گیری از سنگ نگاره‌ها، دست نبشته‌ها، پوست‌نبشته‌ها و اسناد تاریخی ارایه کند.

خواننده این کتاب می‌تواند با تلاش‌های کوروش بزرگ در راه رسیدن به اهدافش آشنا شود و دریابد او چه تلاش‌هایی کرده تا نامش در تاریخ جهان جاویدان شود. از این رو نویسنده در این اثر، جزییاتی خواندنی از زندگی کوروش کبیر را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

مروری بر تاریخ سرزمین ماد، کودکی کوروش در افسانه‌ها، قیام کوروش بر ضد دولت ماد، جنگ با لیدیه، کوروش و یونانیان آسیای صغیر و همچنين کوروش و یهودیان تبعیدی در بابل از جمله مواردی هستند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

«کوروش بزرگ؛ ظهور امپراتوری هخامنشی» اثر علیرضا سلیمان‌زاده، در 289 صفحه و به بهای 9 هزار و 100 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها