دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۸
تفسیر ایده‌های ماکیاولی به پيشخان كتابفروشی‌ها آمد

«در باب شهریار» تفسیر 52 ایده طلایی از نیکولو ماکیاولی منتشر شد. نویسنده این اثر می‌کوشد ایده‌های ماکياولی را با نگاهی به شرایط عصر حاضر تفسیر کند تا مخاطب اثر، درک ملموس‌تری از نظریات نویسنده کتاب «شهریار» داشته باشد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «در باب شهریار» اثری است که تیم فیلیپس در آن کوشیده تفسیرهایی از جملات طلایی ماکیاولی ارایه دهد و مخاطب را به درک بهتری از کتاب «شهریار» برساند.

کتاب «شهریار» بر اساس درک عمیق ماکیاولی از طبیعت وجودی انسان نوشته شده و نویسنده این کتاب می‌کوشد جملات این فیلسوف سیاسی، شاعر، نمایشنامه‌نویس و آهنگساز ایتالیایی را با توجه به شرایط جهان کسب و کار امروز تفسیر کند تا مخاطب عصر حاضر بتواند درک بهتری از نظریات ماکیاولی داشته باشد.

در یادداشت ابتدایی که به اصل این کتاب افزوده شده است، مي‌خوانيم: «همان‌گونه که آشکار است ماهیت غرب مدرن با ماکیاولی و اثر مشهورش شهریار آغاز و بر پایه و اساسی که وی می‌گذارد بنا می‌شود؛ پایه و اساسی که به طور خلاصه با شعار «هدف وسیله را توجیه می‌کند» شناخته شده است. این کتاب نیز از آن‌جا که به تفسیر ایده‌های مندرج در «شهریار» می‌پردازد، لاجرم برخی دیدگاه‌های ماکیاولیستی را که با اندیشه‌های دینی و اسلامی در تعارضند در بر می‌گیرد... بدیهی است که این شیوه‌ها و روش‌های غیراخلاقی با آموزه‌های دینی و اسلامی هیچ سنخیتی ندارند و در دیدگاه اسلام هیچ‌گاه وسیله هدف را توجیه نمی‌کند.»

مخاطب این اثر با این دیدگاه مطالعه کتاب «در باب شهریار» را آغاز می‌کند و در مقدمه با تاریخچه‌ای از نگارش کتاب مطرح ماکیاولی آشنا می‌شود.

ایده‌های ماکیاولی در کتاب «در باب شهریار»، که اغلب از دو سطر هم تجاوز نمی‌کنند، با توضیحات و تفسیرهای نویسنده کتاب همراه شده است. فیلیپس با نگاهی به اثر مطرح ماکیاولی، فصل‌های مختلف این اثر را تورق کرده و برخی ایده‌های اصلی وی را برای تفسیر برگزیده است. وی با توجه به جملاتی که ماکیاولی در باب سیاست و حکومت بیان کرده، به سراغ زندگی شهرنشینی امروز رفته و فعالیت شرکت‌ها و سازمان‌ها را بررسی می‌کند و در پایان هر فصل هم توصیه‌ای برای خواننده کتاب دارد.

ماکیاولی زندگی خود را وقف سیاست و نوشتن نظریاتش کرد و انتشار کتاب «شهریار» بود که لقب «پدر سیاست مدرن» را برای او به همراه آورد.

کتاب «در باب شهریار؛ تفسیر 52 ایده طلایی از نیکولو ماکیاولی» نوشته تیم فیلیپس با ترجمه مریم تقدیسی در 174 صفحه، با شمارگان دو هزار نسخه و به بهای چهار هزار و 500 تومان از سوی انتشارات ققنوس روانه كتابفروشي‌ها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها