سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵
جهان‌پور با «رایانه»اش به کتاب‌فروشی‌ها آمد

کتاب جدید رامین جهان‌پور نویسنده کتاب‌های کودکان و نوجوانان منتشر شد. این کتاب «رایانه» نام دارد و شامل 13 داستان کوتاه است.

ایبنا نوجوان: رامین جهان‌پور که مدتی پیش کتاب «رودخانه‌ای که می‌رفتیم» از او منتشر شد، درباره‌ی کتاب جدیدش «رایانه» گفت: این کتاب شامل 13 داستان نوجوانانه است که آن‌ها را طی سال‌های 78 تا 86 نوشته‌ام.

او درباره‌ی تفاوت «رایانه» با کتاب «رودخانه‌ای که می‌رفتیم» توضیح داد: اغلب داستان‌هایی را که در کتاب «رودخانه‌ای که می‌رفتیم» منتشر شدند، از دوران نوجوانی خودم الهام گرفته بودم اما «رایانه» این‌طور نیست. ضمن این که راوی‌های داستان‌های رایانه متفاوتند و مانند کتاب قبلی همه از زبان یک نفر روایت نمی‌شوند.

«مینی‌بوس»، «پالتوی خاکستری»، «کولاک»، «بوی برف»، «و باران همچنان می‌بارید»، «آلونک»، «کلبه‌ی صداقت» و «یک روز در طبیعت» برخی از داستان‌های کتاب رایانه‌اند که بیشتر آن‌ها پیش از این در بعضی از مجلات نوجوانان منتشر شده‌اند. 

داستان‌های رایانه، موضوعات متفاوتی دارند مثلا نخستین داستان کتاب به نام «رایانه» درباره‌ی «محمد» است که می‌خواهد از معلم تاریخ انتقام بگیرد: «بچه‌ها یادتونه اون روز توی کلاس تاریخ جلوی بچه‌ها مزه پروندم، اون‌وفت آقای وحیدی از کلاس بیرونم کرد؟
مرتضی با تعجب گفت: آره یادمونه.
محمد آب دهانش را قورت داد و گفت: دیشب چند تا میخ گذاشتم زیر لاستیک ماشینش. دیشب وقتی داشتم از جلوی مغازه‌اش رد می‌شدم، دیدم که تو مغازه وایساده، دور و برش هم شلوغ بود. از فرصت استفاده کردم و بالاخره انتقاممو ازش گرفتم. آخ که نمی‌دونید وقتی سوار ماشین بشه و بفهمه که پنچره چه حالی پیدا می‌کنه
!...»
البته خوشحالی محمد از انتقامی که گرفته چندان هم پایدار نخواهد بود.

کتاب «رایانه» را شرکت توسعه کتاب‌خانه‌های ایران با قیمت دو هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها