چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
«شرح اسم: زندگینامه آیت‌الله خامنه‌ای» در نمایشگاه کتاب

کتاب «شرح اسم: زندگینامه آیت‌الله سید علی حسینی خامنه ای (1357-1318)» نوشته هدایت الله بهبودی توسط مؤسسه مطالعات و پژوهشهاي سياسي منتشر شد. این اثر در مصلای امام خمینی(ره)، سالن شبستان، راهروی ۲۸ غرفه ۱۹ عرضه شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر که به زندگینامه رهبر معظم انقلاب از سال 1318 تا 1357 پرداخته، مشتمل بر 80 عكس تاریخی است كه تعدادی از آن‌ها برای اولین بار منتشر شده‌اند.

این كتاب 766 صفحه ای همچنین مشتمل بر ده‌ها سند از ساواك، شهربانی و دادرسی ارتش شاه درباره دوران مبارزه و تبعید آیت الله سید علی خامنه ای است.

در تالیف این كتاب براتعلی طبرزدی، منصور غفوری، مجتبی سلطانی، علی اكبر رنجبر كرمانی، لیلا قدیانی و سیما موسی پور به هدایت الله بهبودی در فیش برداری، جمع آوری و بازخوانی اسناد و خاطرات كمك كرده اند.

ناشر كتاب، موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی توضیح داده که: «پژوهش حاضر، شرحي است بر زندگي آيت‌الله سيدعلي حسيني خامنه‌اي از تبار و تولد تا سال‌هاي كودكي و نوجواني و كارنامه‌اي است مختصر از آغازين كنش‌هاي سياسي اجتماعي ایشان تا پيروزي انقلاب اسلامي. 

قطع نظر از نقش و موقعيت استثنایي ايشان پس از پيروزي انقلاب اسلامي، بي‌ترديد آيت‌الله خامنه‌اي يكي از عالمان تأثيرگذار در تبيين و ترويج انديشه سياسي اسلام و برآمدن انقلاب اسلامي ايران است. بنابراين، چنين پژوهشي به معناي بازخواني و بازگويي بخشي از تاريخ مبارزات ملت ايران است.

نمي‌توان اين پژوهش را فاقد دشواري‌هاي خاص ندانست؛ از كمبود منابع گرفته تا امساك برخي مراكز دست‌اندركار و پراكندگي اسناد، اين‌ها موجب گرديد كه با مرارت فراوان هر برگي از جايي گردآوري شود و شد. گرچه اسناد استفاده شده قادر نيست تمامي زواياي پيدا و پنهان زندگي شخصي و مبارزاتي ايشان را روشن سازد، اما مصداق بيان «سرّي» است در «حديث ديگران».

پژوهش درباره افراد و رويدادهايي كه كنش‌گران آن در قيد حيات هستند اين امتياز را دارد كه به سرعت در بوته نقد و بررسي و تكميل و تصحيح قرار ‌گيرد. بي‌گمان مؤسسه مطالعات و پژوهشهاي سياسي از هر نقد و نظر و بررسي درباره اين اثر استقبال مي‌كند.

زندگينامه‌نويسي تفصيلي گرچه يكي از زيرشاخه‌هاي تاريخ‌نگاري به شمار مي‌آيد، اما استعداد بهره‌مندي از سليقه‌هاي ادبي را نيز دارد. چنان كه هدايت‌الله بهبودي توانسته است سبك نگارش لطيف و جذاب خود را در خدمت يك پژوهش عالمانه و مستند قرار دهد كه اميد است مقبول طبع اهل نظر افتد.»

این اثر در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی(ره)، سالن شبستان، راهروی ۲۸ غرفه ۱۹ عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها