دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴
نمایشگاه کتاب به ارتقاي سطح کتابخوانی کشور کمک می‌کند

یحیی طالبیان، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برپایی بیست و پنج سال نمایشگاه کتاب را نشان از تداوم علاقه‌مندی اصحاب فرهنگ، هنر و ادب به کتاب، کتابخوانی و ارتقای سطح معرفت دانست و گفت: این موضوع نشان از همت مدیران فرهنگی کشور برای پاسخ دادن به این نیاز مردم است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، طالبیان در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره بیست و پنج سال برگزاری نمایشگاه کتاب بیان کرد: برپایی بیست و پنج سال نمایشگاه کتاب، نشان از تداوم علاقه‌مندی اصحاب فرهنگ، هنر و علم و دانش به کتاب و کتابخوانی و ارتقای سطح معرفت در همه حوزه‌های علوم و از سویی دیگر، نشان از همت مدیران فرهنگی کشور برای پاسخ دادن به این نیاز مردم است.

وی به گسترش ابعاد نمایشگاه کتاب در هر سال اشاره کرد و گفت: به‌طبع ابعاد نمایشگاه هر سال گسترده‌تر شده و حوزه فعالیت این نمایشگاه از درون مرز‌ها به برون مرز‌ها گسترش یافته است. همچنین فعالیت‌های مرتبط با پاسخگویی به نیاز استان‌ها به برنامه‌های این نمایشگاه اضافه شده است و سخنرانی‌ها و نشست‌های نقد و بررسی کتاب که در حاشیه نمایشگاه کتاب برپا می‌شود، سبب ارتقای فرهنگ عمومی خواهد شد.

طالبیان ضمن آرزوی توفیق برای تداوم برپایی این گونه فعالیت‎های فرهنگی، اضافه کرد: باید به دوره‌های گذشته نمایشگاه کتاب توجه کرد و انتقاد‌ها را در نظر گرفت و نسبت به ارزیابی، نظرخواهی و نقدهایی که وجود دارد، فعالیت‌های آینده را به نحوی تنظیم کرد تا آسیبی، برگزاری این فعالیت عظیم را خدشه‌دار نکند.

رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات از نمایشگاه کتاب به عنوان رویداد عظیم فرهنگی یاد کرد و گفت: نمایشگاه کتاب در مجموعه کمک‌هایی که به ارتقای کتابخوانی در کشور وجود دارد، قرار می‌گیرد البته عوامل متعدد و قابل توجهی در ارتقا یا کاهش سطح کتابخوانی موثر است که باید آسیب‌شناسی و بررسی شود.

به گفته طالبیان، مبادله اطلاعات فرهنگی با دیدارکنندگان از نمایشگاه، نگاه به برخی مفاهیم و عناوین جدید در نمایشگاه و یا یافتن کتاب‌های گمشده، برخی تبعات حضور در نمایشگاه کتاب است و قرار گرفتن در این فضا در ‌‌نهایت به تشویق جوانان به کتابخوانی کمک می‌کند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با پیام «ربع قرن جهاد فرهنگی»، از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در مصلای تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها