یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
بررسي آثار جديد غلامحسین سالمي در فرهنگسراي انديشه

نشست نقد و معرفی آثار تازه غلامحسین سالمی از جمله رمان «گل آفتابگردان» نوشته ویلیام کندی با ترجمه سالمی دوشنبه (11 اردیبهشت) در فرهنگسرای اندیشه با حضور منتقدان و علاقه‌مندان این حوزه برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگ‌سرای اندیشه، نخستین برنامه‌ هفتگی «دوشنبه‌های کتاب اندیشه» (معرفی و نقد و بررسی کتاب‌های مطرح فرهنگی و ادبی) به آثار تازه‌ غلامحسین سالمی می‌پردازد.

در این نشست سیما وزیرنیا، رضا کیانیان، شاهرخ تندرو صالح و گروهی از نویسندگان، شاعران و منتقدان به بازخوانی اندیشه در ترجمه‌های سالمی خواهند پرداخت.

رمان «گل آفتابگردان» 36 جایزه‌ بین‌المللی را از آن خود کرده و یکی از بهترین آثار ویلیام کندی است که در سال 1984 برنده‌ جایزه‌ پولیتزر شد و دستمایه‌ ساخت فیلمی با عنوان «جان سخت» قرار گرفت، که در جشنواره‌های کن و ونیز، جوایزی را به خود اختصاص داد.

ویلیام کندی را می‌توان در زمره‌ نویسندگانی چون ارنست همینگوی، ویلیام فالکنر و جورج اورول دانست.

پیش‌تر سالمی در حوزه‌ ترجمه‌ ادبیات آسیای شرقی فعالیت‌های داشته است و دو رمان از یوکیو می‌شیما، نویسنده‌ ژاپنی را به فارسی برگردانده است.

علاوه بر کتاب «گل آفتابگردان»، ترجمه سالمی از کتاب‌های «برف بهاری»، «مامور ما در هاوانا» نیز در نخستین برنامه‌ هفتگی «دوشنبه‌های کتاب اندیشه» معرفی، نقد و بررسی می‌شوند.

نشست نقد و بررسی رمان «گل آفتابگردان» نوشته ویلیام کندی و ترجمه غلامحسین سالمی دوشنبه (11 اردیبهشت) از ساعت 18 در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها