جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹
کودکان هم صاحب دایرة‌المعارف شدند

انتشارات محراب قلم، «دایرة‌المعارف کودک» را با ترجمه و تالیف مهناز عسگری در کتابفروشی‌ها عرضه کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «دایرة‌المعارف کودک» کتاب مرجع ساده و دل‌نشینی است که با انبوهی از تصاویر رنگی همراه شده است. این کتاب برای استفاده کودکانی مناسب است که به تازگی قدم در راه خواندن گذاشته‌اند.
 
این کتاب مرجع موضوعات گوناگونی چون علوم، جغرافیا، جانوران، بهداشت و سلامت، فرهنگ عمومی و اطلاعات جالبی درباره کشور ایران را شامل می‌شود.
 
«دایرة‌المعارف کودک» به بچه‌ها کمک می‌کند تا ضمن جست‌وجوی اطلاعات مورد نیاز خود، با زبان علمی نیز آشنا شوند.
 
ملیسا بلکول بارک و پگ هال متن اصلی این کتاب را نوشته‌اند و کار ترجمه و تالیف بخش‌های مربوط به کشور ایران را مهناز عسگری برعهده داشته است.
 
«دایرة‌المعارف کودک» دارای 89 مدخل گوناگون است که ترتیب قرار گیری آن به شیوه الفبایی تنظیم شده‌ است. این کتاب جز مداخل بخش‌های دیگری نیز دارد؛ «انجام بده»، «به این واقعیت توجه کن» و «بیشتر بشناسیم» بخش‌های جنبی این کتاب را تشکیل می‌دهد.
 
بخش «انجام بده» کارهای عملی را به مخاطب یاد می‌دهد که به او در فهم موضوع مورد نظر کتاب کمک می‌کند؛ بخش «به این واقعیت توجه کن»، به بیان اطلاعات سرگرم‌کننده و جالب اختصاص یافته است و بخش «بیشتر بشناسیم» موضوعات مرتبط با مدخل را معرفی می‌کند و می‌تواند برای تحقیقات بیشتر کاربرد داشته باشد.
 
کتاب‌های مهتاب، واحد کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم، کتاب 180 صفحه‌ای «دایرة‌المعارف کودک» را با شمارگان سه هزار و 300 نسخه با بهای پانزده هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها