یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵
نوجوانان بشرویه رمان‌های کانون را نقد کردند

رمان‌های «هستی» اثر فرهاد حسن‌زاده و «پیش از بستن چمدان» نوشته‌ی مینو کریم‌زاده از مجموعه‌ی رمان نوجوان امروز، در مرکز فرهنگی-هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بشرویه در استان خراسانی جنوبی نقد و بررسی شد.

ایبنا نوجوان: جمعی از اعضای نوجوان مرکز فرهنگی و ‌هنری بشرویه با مطالعه رمان‌های «هستی» و «پیش از بستن چمدان» به بیان نظرات خود درباره‌ی این آثار پرداختند. 

کارگاه نقد و بررسی رمان نوجوان امروز با هدف تشویق اعضای نوجوان گروه سنی «د» و «ه» (راهنمایی و دبیرستان) به مطالعه رمان صورت گرفت. این کارگاه با حضور 30 نفر از اعضای مرکز فرهنگی و ‌هنری بشرویه با همراهی مربیان فرهنگی برگزار شد.

کتاب «هستی» داستان دختر نوجوانی را روایت می‌کند که زندگی جسورانه‌ و شیطنت‌های بچه‌گانه‌اش هم‌زمان با جنگ تحمیلی مشقت‌هایی را برای او به وجود می‌آورد.
 
رمان «پیش از بستن چمدان» به بیان مشکلات و بحران‌های جوانان در انتخاب شغل و رشته تحصیلی و اختلاف آنان با پدر و مادرشان می‌پردازد. 

در نقد رمان «هستی»، اعضای نوجوان روایت هنرمندانه و طنزگونه داستان را یکی از عوامل موفقیت فرهاد حسن‌زاده در جذب مخاطب دانستند. 

تعدادی دیگر از اعضا نیز از احساس خود پیرامون موضوع جنگ در رمان هستی سخن گفتند و خواستار تغییر پایان داستان شدند، آن‌گونه که قبل از جنگ داستان به پایان برسد. 

نوجوانان عضو مرکز فرهنگی‌ و هنری بشرویه در نقد کتاب «پیش از بستن چمدان» اظهار کردند: این کتاب به زیبایی مشکلات نوجوانان را در مقابل عقاید بزرگ‌‌ترها به تصویر کشیده است و بیان‌گر تلاش نویسنده برای رفع دغدغه‌های نوجوانان است. 


در پایان، اعضا احساس خود را پس از مطالعه‌ی کتاب در قالب یک جمله برای دیگر دوستانشان بیان کردند. 

ریحانه مقدسیان گفت: من بوی بهار را در لابه‌لای کتاب‌های هستی و پیش از بستن چمدان یافتم. 

فائزه فانی نیز این‌گونه گفت: عطر گل‌های بهاری در میان حرف‌های ناتمام کتاب پیچید و گره خورد در صدای جنگ و صداقت عشق. 

منبع خبر: روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها