دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
ارايه خدمات كتابخانه‌اي رايگان به دانش‌آموزان و پرسنل آموزش و پرورش

اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي و آموزش و پرورش اصفهان تفاهمنامه همكاري امضا كردند. بر اساس اين تفاهمنامه، ارايه خدمات كتابخانه‌اي به كاركنان، كارمندان، اعضاي هيات علمي و دانش‌آموزان رايگان خواهد بود.-

مدير روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي اصفهان با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: اين تفاهمنامه با هدف تبليغ كتابخواني و ترويج فرهنگ مطالعه و نهادينه كردن آن به عنوان يك ارزش اجتماعي و همكاري مشترك علمي،‌ فرهنگي، پژوهشي و آموزشي تهيه و تنظيم شده است.

محسن منتظرالقائم افزود: معرفي كتاب‌ها و منابع مفيد در حوزه‌هاي عمومي و تخصصي و ارايه مقاله‌هاي پژوهشي مورد نياز كاركنان، كارمندان و دانش‌آموزان با استفاده از نرم‌افزار كتابخانه‌اي نمايه نشريات، از ديگر مفاد اين تفاهمنامه است.

وي با اشاره به ديگر مفاد اين تفاهم‌نامه، اظهار كرد: برگزاري مشترك مسابقات كتابخواني و همكاري در اجراي برنامه‌هايي مانند (همايش و سمينار) با هدف تشويق مردم به كتابخواني از ديگر موضوعات آن به شمار مي‌آيد.

منتظرالقائم يادآور شد: همچنين وزارت آموزش و پرورش متعهد شده است كه اطلاع‌رساني برنامه‌هاي فرهنگي كتابخواني مانند عضويت در شبكه كتابخوانان حرفه‌اي به نشاني اينترنتي www.booki.ir را در مدارس انجام دهد.

به گفته وي، بهره‌مندي طرفين از امكانات يكديگر شامل توانمندي‌هاي فكري، تجربي، پژوهشي، آموزشي، مشاوره، كارگاهي و ديگر فضاها را مي‌توان از جمله ويژگي‌هاي اين تفاهمنامه دانست.

مدير روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي اصفهان، برگزاري كلاس‌هاي آموزشي و بازديد دانش‌آموزان استان از كتابخانه‌هاي عمومي، تدوين طرح‌هاي مشترك پژوهشي و ارايه آن‌ها به مديران براي تصويب و تامين اعتبارات مالي را از ديگر تعهدات مشترك اين تفاهم‌نامه دانست.

منتظرالقائم يادآور شد: اين تفاهم‌نامه به امضاي سيدمجيد عامليان، مديركل آموزش و پرورش استان اصفهان و غلامرضا ياوري، مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان رسيده است و به مدت پنج سال اجرا مي‌شود.

به گفته وي، بيش از 800 هزار نفر دانش‌آموز در مدارس استان اصفهان مشغول به تحصيلند و اين جمعيت، نشانگر ظرفيت بالا و ارزشمند كتابخانه‌ها براي جذب اعضاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط