چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸

ایالت بایرن آلمان در نظر دارد یک نسخه علمی مشروح از کتاب «نبرد من» آدولف هیتلر را منتشر کند وبه این ترتیب مانع از سوء استفاده یا بهره برداری تجاری از این کتاب شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری سوییس ، این اثر قرار است در سال 2015 روانه بازار شود. در سال 2015 زمان مربوط به اعتبار حق کپی رایت این کتاب که در اختیار ایالت بایرن است ملغی شده و این ایالت دیگر نمی تواند مانع از انتشار آن توسط دیگران شود. 

طبق اعلام وزیر دارایی ایالت بایرن،کار علمی برای انتشار این نسخه تفسیری، به شکل گسترده ای پیشرفت داشته و هدف از انجام آن رفع ابهام از این کتاب است.
 
آدولف هیتلر کتاب «نبرد من» را در سال 1924 در زمان حبسش در لندزبرگ در ایالت بایرن به رشته تحریر درآورد. این کتاب به عنوان سنگ بنای ایدئولوژی ترور در حکومت نازی به شمار می رود و در دوران حیات هیتلر میلیون ها جلد از آن به چاپ رسید. 

تا کنون ایالت بایرن با اشاره به قانون کپی رایت این اثر و در اختیار داشتن آن تا سال 2015 از انتشار نسخه های بدون شرح «نبرد من» خودداری کرده است و پاسخ منفی اش به انتشار این کتاب در مواردی که شک و شبهه ای وجود داشته منجر به کشمکش قضایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها