شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
شرفشاهی با «زلال بی‌کران» نمایشگاه می‌آید

کامران شرفشاهی با جدیدترین مجموعه شعرش با عنوان «زلال بی‌کران» و همچنین چاپ سوم یکی از دفترهای پیشینش به بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌آید./

شرفشاهی در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: «زلال بی‌کران» پنجمین دفتر شعر من به حساب می‌آید و گزیده‌ای از شعرهایم طی سه دهه گذشته و در مدح و منقبت حضرت امیرالمومنین(ع) است.

وی ادامه داد: در این مجموعه 110 قطعه شعر در قالب‌های رباعی، دوبیتی، مثنوی، غزل، چارپاره، سپید و نیمایی آمده اند. این دفتر در 104 صفحه از سوی انتشارات تجلی‌مهر به چاپ رسید و در نمایشگاه کتاب امسال ارایه می‌شود.

این شاعر پیش‌تر نیز درباره مضمون و ویژگی این سروده‌ها به «ایبنا» گفته بود: «بر دو ویژگی شخصیتی علی (ع) یعنی عدالت و مهرورزی در این اشعار تاکید داشته‌ام. همچنین از نظر فرم شعری سعی کرده‌ام زبان این سروده‌ها به زبان روزگار ما نزدیک باشد و از زبان پیچیده و فاخر پیشینیان در سرایش آن‌ها فاصله گرفته‌ام.»

وی درباره محتوای این اشعار نیز توضیح داده: «از نظر محتوایی، بیشتر مضامینی مدنظرم بوده اند که به نیازهای انسان امروز و ویژگی‌های این زمان توجه دارد. این موضوع در شعرهای جدید کتاب بیشتر دیده می‌شود و مقایسه‌ای میان آرمان‌گرایی‌های ما در دهه نخست انقلاب و جایگاه حال حاضر است. به عبارت دیگر این اشعار بر نگرش و جایگاه امروز جامعه تاکید دارند. به ویژه درباره امام علی (ع) که بسیاری از ما خود را از مریدان آن حضرت می‌دانیم، اما میان ابراز علاقه و عملکردمان متاسفانه گاهي فاصله وجود دارد؛ برهمین اساس این موضوع در اشعار این مجموعه پررنگ شده است.»

شرفشاهی در ادامه به چاپ سوم مجموعه شعر دیگرش اشاره و تصریح کرد: چاپ سوم دفتر شعر «سبز و سپید و سرخ» در 124 صفحه و از سوی نشر تجلی‌مهر، دیگر کتابی است که امسال از من در نمایشگاه عرضه می‌شود. این مجموعه شعرهای دفاع‌مقدسی من را در بر می‌گیرد.

وی افزود: همچنین از سوی انتشارات هزاره ققنوس داستان طنز من با عنوان «کمی تا قسمتی لبخند» در 120 صفحه ارایه می‌شود.

مدیر انتشارات تجلی‌مهر در ادامه از تازه‌های اين انتشارات در نمایشگاه خبر داد و گفت: دوبیتی‌ها و مثنوی‌های عاشورایی رضا عبداللهی در دفتری با عنوان «گریه کن ای ابر» و سروده‌های عاشورایی عبدالعظیم صاعدی با عنوان «نیزه بر پلک پروانه» و در قالب مثنوی، از جمله کتاب‌های تازه منتشر شده انتشارات تجلی‌مهر برای نمایشگاه کتابند.

وی در پایان یادآور شد: همچنین امیدوارم مجموعه شعر «جرعه‌ای از آسمان» سروده رحیم زربان و چاپ دوم رمان «نگاه کن مرا» نوشته مژده تهرانی نیز به نمایشگاه امسال برسد.

کامران شرفشاهی، شاعر، نویسنده و مدیر انتشارات تجلی‌مهر، متولد 12 اردیبهشت سال 1340 در تهران و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی در رشته ارتباطات است. وی همکاری‌اش را با مطبوعات، از دهه 60 و با چاپ اشعار و مقالات خود آغاز کرد و در سمت‌هایی چون سردبیر، مدیر اجرایی و دبیر سرویس ادب و هنر، در نشریات مختلفی فعالیت داشته است. همکاری با صدا و سیما و مدیریت و دبیری کنگره‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری از دیگر فعالیت‌های شرفشاهی به حساب می‌آيند.

«حماسه جاودان»، «آبروی آب»، «به پیشواز سپیده»، «گزیده اشعار»، «سایه سیاه سقوط»، «دست‌رنج»، «ضیافت نور»، «رسول مهر»، «خُم‌خانه عشق»، «آینه‌های بی‌قرار» و «دانای مهربان»، «راز سرفرازی» و «طنین عطش» عنوان برخی از کتاب‌های منتشر شده این شاعر و نویسنده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط