سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸
«مخزن‌الاسرار» نظامی در نمایشگاه عرضه می‌شود

نسخه الکترونیک کتاب «مخزن‌الاسرار» نظامی گنجوی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی انتشارات علمی و فرهنگی ارایه می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات علمی و فرهنگی، تهیه و تولید لوح فشرده کتاب الکترونیک گزیده «مخزن‌الاسرار» نظامی گنجوی با مقدمه، تصحیح و تعلیقات تقی‌ پورنامداریان از سوی نشر علمی و فرهنگی انجام شد.

این کتاب گزید‌ه‌ای است از «مخزن‌الاسرار»، اثر تعلیمی و مشهور نظامی، که متن آن از روی قدیمی‌ترین نسخه‌های این کتاب فراهم آمده است.

این کتاب الکترونیک دارای دو بخش است؛ بخش نخست حدود 400 بیت از آغاز کتاب با شرح و توضیح نسبتا مفصل را در برمی‌گیرد.

گزیده‌های پراکنده از ابیات دیگر با توضیح مجمل بعضی از مشکلات نیز در بخش دوم آمده است. این قسمت برای مطالعه دانشجویان و تامل آنان در معنی ابیات است. در شرح و توضیح متن، بر خلاف شرح‌های موجود بر این اثر، دقت شده است هر بیت با توجه دقیق به ساختار صرفی و نحوی زبان معنی شود.

اجرای خودکار و بدون نیاز به نصب بر روی رایانه، قابلیت چاپ صفحه یا صفحاتی از کتاب، امکان دسترسی مستقیم از فهرست به متن محتوا، امکان استفاده از کلیدهای میانبر، متن کامل كتاب‌ها، موسیقی متن متناسب با محتوا، امکان جستجوی ساده و ترکیبی اصطلاحات، لینک مستقیم نتایج جستجو به صفحه مورد نظر و استفاده از امکانات پژوهشی مانند علامت‌گذاری، حاشیه‌نویسی و افزودن صفحات مدنظر خواننده برخی از امکانات این کتاب الکترونیک هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط