سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹
عرضه «الصحيح من سيره‌النبي‌الاعظم» در نمايشگاه كتاب

كتاب «الصحيح من سيره‌النبي‌الاعظم» نوشته علامه سیدجعفر مرتضی عاملی كه در سال 1371 جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در زمینه سیره رسول اکرم(ص) را به خود اختصاص داد، برای نخستين بار به قلم دکتر محمد سپهری ترجمه شد. اين كتاب با عنوان «سیره صحیح پیامبر اعظم(ص)» از سوي سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نمايشگاه کتاب تهران عرضه مي‌شود.-

منير لطفي مدير اطلاع‌رساني سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران اظهار كرد: اين نوشتار يك اثر معرفت‌شناختی است که براي الگو‌برداري مسلمانان از اعمال، رفتار و گفتارشان قابل استفاده ‌است.

وي افزود: اين كتاب کامل‌ترین، مفصل‌ترین و محوری‌ترین پژوهش نويسنده در حوزه نقد و ارزیابی حدیث، است زيرا نگارنده در این کتاب به نقد و ارزیابی عالمانه حدیث در حوزه تاریخ و سیره می‌پردازد.

لطفي درباره ويژگي‌هاي اين كتاب گفت: علامه سیدجعفر مرتضی‌عاملی در اين نوشتار، علاوه بر سبک ویژه در سیره‌نگاری که بر آموزه‌های کلامی و نقد و ارزیابی حدیث در حوزه تاریخ مبتنی است، اصول و مبانی راهبردی تازه‌اي به خواننده ارايه می‌‌كند و از اين رو محققان و پژوهشگران مي‌توانند از اين نوشتار بهره‌مند شوند.

مدير اطلاع‌رساني سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: «الصحیح من سیره النبی الاعظم(ص)» پس از انتشار در 35 جلد، از سوی محافل علمی مورد توجه اندیشمندان حوزه و دانشگاه قرار گرفته و از سوي دکتر محمد سپهری ترجمه شد. اين مترجم با سبک نگارش و اندیشه‌های نويسنده كتاب به‌خوبي آشناست و تاکنون بسياري از آثار علامه مرتضی را به فارسی ترجمه کرده است.
لطفي در پايان گفت: ترجمه اين مجموعه 12 جلدي در هفت‌هزار صفحه و قيمت 190 هزار تومان در بيست‌و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه مي‌شود.
 
بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 13 تا 23 ارديبهشت در مصلاي امام‌خميني(ره) بر پا خواهد بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط