دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
«هوش هیجانی و مربیگری» به قفسه كتابفروشي‌ها آمد

«هوش هیجانی و مربیگری» اثر «باب وال» با ترجمه مشترک علی‌محمد گودرزی و علی‌رضا درخشان منتشر شد. در این اثر از هوش هیجانی و مربیگری به عنوان دو عاملی نام برده می‌شود که در نهایت به تحول سازمانی می‌انجامند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این اثر نخستین بار در سال 2006 میلادی به زبان انگلیسی و با عنوان «Coaching for Emotional Intelligence» منتشر شد و مورد توجه منتقدان و روانشناسان زیادی قرار گرفت.

بسیاری از کارشناسان، این کتاب را اثری کاربردی دانستند و مخاطبانش را افرادی معرفی کردند که ایده‌های بزرگی در سر دارند و می‌خواهند در آینده مدیران و مربیان برجسته‌ای شوند. نویسنده از داستان‌ها و واکنش‌های زندگی شخصی‌اش هم بهره می‌برد و با نثری روان محتوای کتاب را به پیش می‌برد.

این کتاب به مخاطب می‌آموزد که پرورش استعداد در خود و اطرافیانمان نیازمند کسب شناخت و دانش است و تحقیقات و پیشنهادهای نویسنده به مخاطب کمک می‌کند به اهدافش برسد.

در توضیح این کتاب آمده است: «هوش هیجانی به عنوان یک سازه بنیادین روانشناختی، عامل جدی کامیابی رهبران و مدیران در محیط کار به حساب می‌آید. رهبران و مدیران سازمان‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی جهان بر این باورند که اکثر موفقیت‌های آنان مرهون و مدیون مهارت‌های هوش هیجانی است... روانشناسان هوش هیجانی را سوخت موتور متحرکه موفقیت‌ها و یا نوعی رادار اجتماعی به منظور برقراری ارتباط سازنده و اثربخش با دیگران می‌دانند.»

از ویژگی‌های این کتاب، ساختارمند بودن آن است به طوری که افراد به آسانی می‌توانند آموزه‌های آن را به کار بگیرند و درس‌هایی از آن بیامورند. در این کتاب از تحول سازمانی به عنوان «ارمغان تعامل میان هوش هیجانی و مربیگری» یاد می‌شود.

یکی از مسایل مهمی که در این کتاب به آن پرداخته شده آموزش راه‌کارهای مربیگری است و نویسنده در صدد است برای رهبران حوزه کسب و کار، مدیران عالی سازمان‌ها، اعضای هیات‌مدیره و متخصصان و مدیران منابع انسانی سازمان‌ها، راهکارهای مفیدی ارایه کند.

نویسنده به مخاطب نشان می‌دهد خودآگاهی، مدیریت خود، مدیریت روابط با اطرافیان و شناخت هیجانات، مفاهیمی هستند که برای رسیدن هر چه بهتر به آن‌ها باید به هوش هیجانی توجه خاصی کرد.

کتاب «هوش هیجانی و مربیگری» اثر باب وال با ترجمه مشترک علی‌محمد گودرزی و علی‌رضا درخشان در 288 صفحه و به بهای هفت هزار و پانصد تومان از سوی انتشارات رسا روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها