جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
«غلبه بر بی‌خوابی» در کتابفروشی‌ها

«غلبه بر بی‌خوابی» اثری است در حوزه درمان‌شناختی رفتاری بی‌خوابی که با ترجمه الهام اشتاد منتشر شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در این کتاب نوعی از درمان زمان‌بندی شده به مخاطب عرضه می‌شود تا با بهره‌گیری از آن بتواند بی‌خوابی خود را درمان کند. نویسندگان این اثر اطلاعاتی برای آموزش چگونگی رفع مشکلات بی‌خوابی به مخاطب ارایه می‌دهند و در ادامه پیشنهادهایی سودمند برای بهتر کردن کیفیت خواب برای او دارند. 

اشتاد، مترجم این کتاب، «غلبه بر بی‌خوابی» را یک کتابِ کار دانست و گفت: هر مخاطبی می‌تواند با مطالعه این کتاب، بدون کمک گرفتن از درمانگر، مشکل بی‌خوابی خود را برطرف کند. 

وی ویژگی این کتاب را نگاه متفاوتش به مشکل بی‌خوابی دانست و افزود: رویکرد این کتاب بر خلاف تصوری است که برای حل مشکل بی‌خوابی وجود دارد و بسیاری گمان می‌کنند باید سر ساعت خاصی خوابید و این‌گونه خواب را تنظیم کرد. نویسنده کتاب «غلبه بر بی‌خوابی» معتقد است باید ساعت بیداری فرد منظم شود و به این ترتیب ساعت خواب هم به مرور تنظیم می‌شود. وی همچنین دغدغه‌های ذهنی فرد را سر و سامان می‌دهد.

همچنین فنونی که مربوط به تغییر سبک‌های تفکر مخرب هستند و احتمالا موجب بی‌خوابی می‌شوند در این کتاب به طور خلاصه معرفی شده‌اند.

در توضیح این کتاب آمده است: بی‌خوابی مشکلی رایج است اما به آسانی درمان نمی‌شود. داروهایی که غالبا تجویز می‌شوند، ممکن است آثار جانبی قابل‌توجهی داشته باشند و در دراز مدت برای بهبود بی‌خوابی موثر نباشند. مداخله شناختی و رفتاری به شما کمک می‌کند که رفتار و اندیشه خود را تغییر بدهید تا بهتر بخوابید. قواعد خواب مطرح شده در این کتاب را اجرا کنید تا خوابی سالم و آرامش‌بخش داشته باشید. می‌توانید این راهكارهاي کتاب را به تنهایی و یا هم‌زمان با مراجعه به متخصص با کفایت مراقبت بهداشتی، به کار ببرید.

این کتاب نخستین بار در سال 2008 میلادی به زبان انگلیسی نوشته شد و نویسندگان در توضیح کتاب و بر اساس تحقیقات و آمار موجود تخمین زده‌اند که یک دهم مردم آمریکا از مشکل بی‌خوابی رنج می‌برند و معتقدند این مشکل از کیفیت زندگی انسان‌ها به شدت می‌کاهد و عصبانیت و افسردگی را به همراه دارد.

در این کتاب نخست به مخاطبان اطلاعاتی درباره یک خواب سالم و همچنین مواردی که با بهره‌گیری از آن می‌توان کیفیت خواب را افزایش داد ارایه شده است.

اشتاد، مترجم این اثر، در رشته روانشناسی بالینی تحصیل کرده است.

این کتاب با نام کامل «غلبه بر بی‌خوابی؛ درمان‌شناختی رفتاری بی‌خوابی» نوشته مشترک جک دی ایدینگر و کالین ای کارنی با ترجمه الهام اشتاد در 72 صفحه و به بهای دو هزار و 900 تومان از سوی انتشارات ارجمند روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها