یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
«خانه ابريشمی» ميزبان مخاطبان نمايشگاه كتاب می‌شود

۱۲۵ سال بعد از نخستین کتابی که کارآگاه شرلوک هولمز در آن حضور یافت، بنیاد «سـِر آرتور کانن دویل اسمیت» خالق این شخصیت داستانی، به یک نویسنده که اکثر آثارش مربوط به نوجوانان بوده اجازه داده‌اند تا از این شخصیت در کتاب جدیدش استفاده کند. «خانه ابریشمی» اثر آنتونی هوروویتس حالا به فارسی هم ترجمه شده و در نمایشگاه کتاب تهران هم حاضر خواهد بود.-

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این اثر را آنتونی هوروویتس، نویسنده انگلیسی به نگارش درآورده که بیشتر به نوشتن داستان‌هایی در ژانر وحشت و فانتزی برای نوجوانان شهرت دارد.

نیلوفر تیموریان، مدیر انتشارات ایران‌بان که این کتاب را در نمایشگاه کتاب ارایه می‌کند درباره «خانه ابریشمی» گفت: بنیاد سـِر آتور کانن دویل اسمیت به خانواده این نویسنده تعلق دارد. آن‌ها بعد از ۱۲۵ سال که از نخستین حضور شرلوک هولمز در ادبیات می‌گذرد، اجازه نگارش اثری با محوریت شرلوک هولمز را به آنتونی هوروویتس دادند که حاصل آن کتاب «خانه ابریشمی» است.

وی توضیح داد: هوروویتس با توجه به محبوبیت شرلوک هولمز در میان خوانندگان آثار دویل، نهایت تلاش خود را کرده که در اثر خود خدشه‌ای به این شخصیت افسانه‌ای وارد نکند. به همین دلیل هم داستان این کتاب مانند اثر اصلی در فضای لندن در آغاز قرن بیستم و با حضور همه شخصیت‌های اصلی کتاب اتفاق می‌افتد.

داستان «خانه ابریشمی» از جایی آغاز می‌شود که یک فروشنده آثار هنری به نام «ادموند کارسیترز» به خانه هولمز در خیابان بیکر می‌آید و ادعا می‌کند مدتی است که مردی او را تعقیب می‌کند. مردی که برای گرفتن انتقام قتل برادرش از آمریکا به انگلستان آمده است.

«شرلوک هولمز» یک کاراگاه خصوصی است که نخستین بار در مجموعه داستان‌های «سِر آرتور کانن دویل» نویسنده و پزشک اسکاتلندی پا به دنیای ادبیات گذاشت.

قدرت استثایی هولمز در مشاهده جزییات او را به یکی از مشهورترین شخصیت‌های ادبیات پلیسی تبدیل کرد که همراه با دستیارش «دکتر واتسون» درگیر ماجراهای جنایی می‌شوند.

کتاب «خانه ابریشمی» را انتشارات ایران‌بان با ترجمه مریم رفیعی منتشر و در نمایشگاه کتاب به دست مخاطبان می‌رساند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها