یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷
محسن هجری با دو کتاب تازه به نمایشگاه می‌آید

کتاب‌های «چشم عقاب» و «پدر خاک» اثر محسن هجری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند./

ایبنا نوجوان: این نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان درباره‌ی کتاب‌های چاپ نخست خود که در نمایشگاه عرضه می‌شود، توضیح داد: کتاب «چشم عقاب» یک رمان تاریخی درباره‌ی فتح قلعه‌ی «الموت» به دست مغول‌هاست. قهرمان اصلی این کتاب پسر نوجوانی است که تلاش می‌کند كتاب‌خانه‌ی این قلعه را از خطر نابودی به دست مغولان نجات دهد. این کتاب را انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر کرده است.

او اضافه کرد: کتاب دیگر من «پدر خاک» نام دارد؛ این کتاب نگاه تازه‌ای به داستان رسیدگی امیرالمونین به خانوده‌ی یکی از شهدای جنگ است. مادر این خانواده از بی‌توجهی امیرالمونین گلایه دارد و علی‌(ع) که این گلایه‌ها را می‌شنود به صورت ناشناس به آن‌ها کمک می‌کند. در این کتاب، ماجرا را از زاویه‌ی دید کودک یتیم این خانواده بازگو کرده‌ام. 

این کتاب را انتشارات امیرکبیر برای گروه سنی نوجوان منتشر کرده است.

نویسنده‌ رمان تاریخی «چشم عقاب»، یک‌بار دیگر موضوعی تاریخی را برای نوشتن رمانی نوجوانانه انتخاب کرده است. این رمان جدید «ناکجا آباد» نام دارد، وی در این‌باره توضیح داد: در این رمان شخصیت سهروردی، نوع زندگی و انتخاب‌هایی که در زندگی‌اش داشته با نگاه و زبان خود او بیان می‌شود.

هجری درباره‌ی زبان این کتاب و شیوه‌ی بیان مفاهیم فلسفی برای مخاطب نوجوان توضیح داد: من سعی می‌کنم مفاهیم فلسفی و فکری کتاب را به زبان قابل فهم برای نوجوانان بیان کنم اما فکر می‌کنم جسارت سهروردی در اندیشیدن برای نوجوانان جذاب باشد.

او ادامه داد: سهروردی در 32 سالگی از دنیا رفت و نظریه‌پردازی‌هایش را از سنین نوجوانی شروع کرد؛ به همین دلیل معتقدم که زندگی این متفکر می‌تواند الگوی مناسبی برای نوجوانان باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها