جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰
معافیت کتابفروشی‌ها و مراكز فرهنگي از مالیات

بهمن دری، رییس نمایشگاه کتاب تهران در حاشیه بازدید اهالی رسانه از محل برگزاری نمایشگاه كتاب تهران گفت: پس از پی‌گیری‌های لازم با رييس جمهوري تصویب شد که کتابفروشی‌ها و مراكز فرهنگي از دادن مالیات در سال 91 معاف باشند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دری گفت: بحث معافیت مالیاتی کتابفروشی‌ها به معضلی تبدیل شده بود. البته من می‌دانم در بخشی از کشور‌ها کتابفروشی‌ها مشمول مالیات‌اند.

وي افزود: در سال ۱۳۸۰ مصوبه‌ای به تصویب رسید که بر اساس آن، همه مراکز مطبوعاتی، فرهنگی ـ هنری و موسسات انتشاراتی و کتاب‌فروشی‌ها که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند اما این موضوع تاکنون عملی نشده و اکنون این مشکل برطرف شده است. به اين صورت كه پس از بررسی، بسته‌ای تهیه و به رییس جمهور تقدیم شد که بر اساس آن مشخص شود اگر از کتابفروشی‌ها و مراکز فرهنگی مالیات گرفته نشود چه بودجه‌ای به دولت تحمیل می‌شود؟

معاون امور فرهنگی وزرات ارشاد ادامه داد: خوشبختانه با دستور رییس‌جمهوری این موضوع نیاز به بررسی در مجلس و طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس نداشت. رییس‌جمهور به سيد شمس‌الدين حسینی، وزیر اقتصاد، گفتند کتابفروشی‌ها مراکز فرهنگی‌اند و از مالیات معاف مي‌شوند حتی اگر لوازم تحریر می‌فروشند؛ در نتیجه این پی‌گیری‌ها در سال ۹۱ مراکز فرهنگی از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

قیمت کاغذ کاهش می‌یابد 

بهمن دری در یک خبري دیگر اعلام کرد: تا سه ماه آینده ۲۰ درصد، قیمت کاغذ کاهش خواهد یافت و تا شش ماه آینده به ثبات قیمت در کاغذ دست خواهیم یافت.

وی اضافه کرد: ما به ناشران خارجی رعایت قیمت متعارف کتاب را اعلام کرده‌ایم و البته در بخش داخلی هم باید این موضوع رعایت شود.

دری ادامه داد: برخی از ناشران داخلی قصد دارند باتوجه به نوسانات موجود در بازار، قیمت کتاب‌های پیش‌تر چاپ شده را افزايش دهند و بر قیمت‌های سابق برچسب قیمت بالاتر را بچسبانند. این هم جزو تخلفات محسوب می‌شود، ناشری که اقدام به چنین کاری کند متخلف شناخته می‌شود و ممکن است جریمه‌اي تا تعطیلی غرفه و محرومیت از حضور در نمایشگاه‌های کتاب برای آن انتشارات درنظر گرفته شود.

این نشست پس از بازدید خبرنگاران و اهالی رسانه‌های داخلی از مصلای تهران، محل برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد که در آن اهالی رسانه به‌همراه مسوولان و دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه کتاب تهران از مراحل آماده‌سازی نمایشگاه دیدن کردند.

بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران از ۱۳ تا ۲۳ ارديبهشت در مصلای تهران برگزار می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحيد غفاري ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    سلام ما به عنوان كتاب فروشي هميشه هم ماليات داديم و هم خواهيم داد ،لطفا يك مقاله ساده و يك خبر درباره تعارفي بودن معافيت كتاب فروشي ها بنويسيد،به وزارت خانه رجوع مي كنيم مي گويند از طريق اصناف پي گيري كنيد و به اصناف رجوع مي كنيم ،مي گويند ،چنين قانوني وجود ندارد و خبرگزاري ها خبرپراكني مي كنند و دروغ مي گويند.
  • دهكده كتاب ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    معافيت كتابفروشي ها فقط يك تعارف تبليغاتي است و هيچ گاه اجرايي نشده است ،لطفا يك كتابفروشي نام ببريد كه از معافيت استفاده كرده است،اصلا قانوني كه تصويب شده است با شرط دريافت مجوز از سازمان فرهنگ و ارشاد مي باشد و در چارت مجوز هاي ارشاد اصلا چيزي به اسم مجوز به كتابفروشي ها وجود ندارد.لطفا شما كه خبر در اين زمينه منتشر كردين يه مصاحبه و يا يك خبر درباره تعارفات مالياتي تهييه كنيد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها