چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
«نقدها را بود آیا که عیاری گیرند» به نمایشگاه کتاب می‌آید

کتاب «نقدها را بود آیا که عیاری گیرند» جدیدترین اثر فضل‌الله رضا از سوی انتشارات علمی و فرهنگی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات علمی و فرهنگی، این کتاب حاصل سیر کوتاهی در گلزار فرهنگ و ادب سنتی فارسی است.

این اثر چهار دفتر را شامل می‌شود؛ دفتر نخست شرح مقایسه‌گونه‌ای میان شاعران بزرگ ایران است. در دفتر دوم، با توجه به اندیشه فلسفی کلان‌نگری در حساب احتمالات، طرح یک رده‌بندی شناور برای بررسی شعر سنتی فارسی پیشنهاد شده است، که از داوری‌های جزمی فاصله می‌گیرد. در دفتر سوم نویسنده به شرح اندیشه و تفکر فرهنگی بعضی از شاعران معاصر می‌پردازد. دفتر چهارم نیز دو بخش پیوست‌ها و یادداشت‌ها را در بر می‌گیرد.

فضل‌الله رضا متولد ۱۲۹۳، مهندس برق و استاد دانشگاه است. او دومین رییس دانشگاه صنعتی شریف، سفیر سابق ایران در یونسکو و کانادا بوده است.

وی طی سال‌های ۱۳۲۹ تا ۱۳۳۴ عضو گروه مهندسی برق دانشکده مهندسی دانشگاه کاتولیک آمریکا و سپس دانشگاه ام آی تی در بوستون آمریکا بود و بین سال‌های ۱۳۳۳ تا ۱۳۴۷ در گروه مهندسی دانشگاه سیراکیوز در ایالت نیویورک عضویت داشت. پروفسور رضا در سال‌های ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۳ استاد مهمان در دانشگاه‌های مرکزی سوییس، کپنهاک دانمارک و دانشگاه کلرادو در بولدر آمریکا و پاریس بوده است.

وی همچنین رییس افتخاری کنفرانس مهندسی برق ایران، استاد افتخاری دانشگاه تربیت مدرس، رییس انجمن علمی ایرانیان در آمریکای شمالی، رییس گسترش زبان و ادب فارسی و مشاور و همکار فعال موسسات علمی و ادبی فراوانی بوده و یکی از پایه‌گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها