چهارشنبه ۵ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۶
«تضاد‌های درونی» نادر ابراهیمی تجدید چاپ شد

مجموعه داستان «تضاد‌های درونی»، اثر نادر ابراهیمی، نویسنده و فیلمساز، برای بار سوم منتشر شد. چاپ قبلی این کتاب که هشت داستان کوتاه از این نویسنده را در بر می‌گیرد، سال ۱۳۵۰ منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجموعه داستان «تضاد‌های درونی» اثر نادر ابراهیمی، توسط انتشارات روزبهان برای بار سوم منتشر شد.

این کتاب هشت داستان کوتاه را از این نویسنده با نام‌های «هیچ‌کس صدای شیپور شامگاه را نمی‌شنود»، «قصه‌یی به نام وسائل ارتباط جمعی»، «مردی در غربت»، «دعوت به شراب کهنه»، «در امتداد ارزش‌ها»، «روزی که ایمان متولد می‌شد»، «تیغی در گلو» و «پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار» در خود جای داده است.

چاپ اول و دوم این کتاب، ۳۶ سال پیش، در سال ۱۳۵۰ خورشیدی به بازار كتاب ارايه، و «تضاد‌های درونی» از آن زمان تاکنون به کتابی نایاب در بازار کتاب ایران تبدیل شده است.

نادر ابراهیمی، داستان‌نویس ۷۱ ساله کشورمان، در طول عمرش تا کنون علاوه بر به جای گذاشتن حجم انبوه رمان و داستان کوتاه در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده ‌است.


وی در 14 فروردین سال ١٣١۵ در تهران به‌دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی را در این شهر گذراند و پس از گرفتن دیپلم ادبی از دبیرستان دارالفنون، به دانشکده‌ حقوق وارد شد. ابراهیمی این دانشکده را پس از دو سال رها کرد و سپس در رشته‌ زبان و ادبیات انگلیسی به درجه‌ لیسانس رسید.

وی در دو کتاب «ابن مشغله» و «ابوالمشاغل» ضمن شرح وقایع زندگی، به فعالیت‌های گوناگون خود نیز پرداخته است.

این نویسنده در این دو کتاب، از کارهایی چون کمک‌کارگری تعمیرگاه سیار در ترکمن‌صحرا، کارگری چاپخانه، حسابداری و تحویلداری بانک، صفحه‌بندی روزنامه و مجله و کارهای چاپ، فعالیت در یک حجره‌ فرش‌فروشي در بازار، مترجمی و ویراستاری، ایران‌شناسی عملی و چاپ مقاله‌های ایران‌شناختی، فیلمسازی مستند و سینمایی، مصور کردن کتاب‌های کودکان، مدیریت یک کتاب‌فروشی، خطاطی، نقاشی و نقاشی روی روسری و لباس و تدریس در دانشگاه‌، به عنوان حرفه‌هایی نام برده که در طول عمر خود آزموده است.


ابراهیمی نوشتن را در ۱۶ سالگی آغاز کرد و برخلاف سایر فعالیت‌هایش، آن را هرگز رها نکرد. در سال ١٣۴٢ نخستین کتاب خود را با عنوان «خانه‌یی برای شب» به‌ رشته تحریر در آورد. داستان «دشنام» در این مجموعه داستان با استقبال مواجه شد.

این نویسنده تا به امروز علاوه بر تعداد بی‌شماری مقاله‌ تحقیقی‌ و نقد، بیش از صد کتاب منتشر ساخته است. این کتاب‌ها دربرگیرندهی داستان بلند (رمان) و کوتاه، کتاب کودک و نوجوان، نمایشنامه، فیلمنامه و پژوهش در زمینه‌های گوناگون است.

ابراهیمی علاوه بر این‌ها، چندین فیلم مستند و سینمایی و همچنین دو مجموعه‌ی تلویزیونی را نوشته و کارگردانی کرده، و آهنگ‌ها و ترانه‌هایی برای آن‌ها ساخته است.

از سایر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌هایی چون «آتش بدون دود»، «یک عاشقانه آرام»، «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم»،«ابن مشغله»، «ابوالمشاغل» و «مردی در تبعید ابدی» اشاره کرد.

«تضاد‌های درونی»، در شمارگان ۳۰۰۰ نسخه و با قیمت ۱۱۰۰ تومان به بازار کتاب ایران عرضه شده است. این کتاب ۱۲۵ صفحه حجم دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها